Verslo įmonės ir nevyriausybinės organizacijos (NVO) daro didelę įtaką ekonomikai, visuomenei ir aplinkai, o jų veikla kuria poveikį bendruomenėms, skatina tvarias praktikas ir sprendžia įvairius ekonominius bei socialinius iššūkius. Taip ne tik formuojamas šiuolaikinis pasaulis, bet ir kuriama tvaresnė ateitis.

Vertė, kurią projektas suteikia verslui:

  • Sukurtas naujas dizaino sprendimas leis didinti konkurencingumą, žinomumą ir padės atrasti naujus klientus;
  • Aktualūs ir naudingi mokymai bei žinios, kurie prisidės prie verslo auginimo, plėtros į naujas rinkas;
  • Galimybė atrasti naujus talentus ir užsitikrinti kompetencijas bei įgyti pranašumą rinkoje;
  • Naujų dizaino sprendimų sukūrimui, pasitelkiant pradedantįjį dizainerį ir jį lydintį mentorių, suteikiama nefinansinė parama, de minimis pagalba lygi 35 294,12 Eur;
  • Didelis žingsnis į ateitį, kurioje verslas bus neatsiejamas nuo neigiamo poveikio aplinkai mažinimo ir socialinio poveikio kūrimo.
VšĮ „Gatvės gyvos“

VšĮ „Gatvės gyvos“

Tikslas – projekto metu sukurti ir pritaikyti naują universalų vizualinį įmonės identitetą. „Gatvės gyvos“ yra nuo 2015 metų veikianti įmonė, skatinanti tvarų keliavimą artimoje aplinkoje, pvz., pažinant istorines įdomybes savo gyvenamajame rajone. Nepaisant apčiuopiamų pasiekimų savo veikloje, įmonė niekada neturėjo solidaus vizualinio identiteto. Įmonė teikia labai daug skirtingų paslaugų (apie 50 skirtingų ekskursijų maršrutų, 15 teminių dienos stovyklų vaikams, 8 orientaciniai žaidimai, t.t.), todėl jaučiamas nuolatinis poreikis vizualiai patraukliai pristatyti savo paslaugas. Sukūrus identitetą, buvo keliami uždaviniai sukurti estetiškai patrauklų apipavidalinimą paslaugoms: pvz., naujai rašomai knygai-gidui apie Vilniaus rajonus, ekskursijų plakatams.

Žiedinės ekonomikos principai įgyvendinami:

1) Skatinant žmones keliauti savo artimoje aplinkoje

2) Kuriant universalius dizaino šablonus, kuriuos galima panaudoti ir ateityje

Skaitmeninės ekonomikos principai įgyvendinti, sukuriant patogesnes, ir iš dizaino pusės patrauklesnes, priemones, kurios palengvins paslaugų užsakymo procesą, vizualinio identiteto pritaikymą skaitmeninei aplinkai. Naujas vizualinis identitetas – tai logotipas, šriftai, spalvos. Universalūs šablonai, skirti gausiam paslaugų spektrui pristatyti skaitmeninėje erdvėje. Naujai kuriamos svetainės pritaikymas prie naujai sukurto vizualinio identiteto. Knygos-gido po Vilniaus rajonus dizaino sukūrimas. Taip pat įvairūs fiziniai produktai, turintys naują vizualinį kokybės lygmenį.

Dizainerė Gabrielė Liaugminaitė, mentorius Martynas Birškys

UAB „Šokolado gama“

UAB „Šokolado gama“

Projekto metu kelti tikslai:

  1. Prekinio ženklo „Biržų šokoladas“ logotipo korekcijos, leidžiančios ženklą naudoti ant visų produktų pakuočių.
  2.  Nauji šokolado gaminių pakuočių dizainai. (Produktas "Šokolado blynukai").
  3. „Biržų šokoladas“ identiteto/atpažinimo sukūrimas, leisiantis vartotojui lengviau atpažinti/atskirti gamintoją iš kitų.
  4. Prekybinio stovo apipavidalinimas, pritaikant kuriamus „Biržų šokoladas“ identiteto dizaino sprendimus.                     

Sukūrus prekinio ženklo „Biržų šokoladas“ identitetą ir logotipo korekcijas, įmonei bus lengviau save pristatyti rinkai kaip šokoladinių gaminių gamintoją, lengviau pritaikyti jį pakuočių dizainui. Kai kuriems įmonės gaminamiems produktams, ketinama naudoti perdirbamo plastiko pakuotes, žymimas Nr.4. Tikimasi, jog taip produktas taps daliai vartotojų patrauklesnis, nes perdirbamas plastikas yra draugiškesnis aplinkai, greičiau suyra, o pats produktas yra labiau apsaugotas nuo atmosferos poveikio.

Taip pat tikimasi, kad naujas prekybinis stovas leis įmonei lengviau išsiskirti prekybos vietoje. Įmonės gaminami produktai būtų pateikiami vienoje vietoje, leistų vartotojui juos greičiau pamatyti, labiau išanalizuoti ir priimti greitesnį sprendimą, kas teigiamai paveiktų ne tik įmonės, bet ir prekybos partnerių pajamas. Stovelis, apipavidalintas prekinio ženklo atributais, pritaikytais kiekvienai prekei, leis sumažinti ir antrinės pakuotės panaudojimą. Prekes bus galima iškrauti tiesiai į prekei skirtą lentyną, nenaudojant antrinės pakuotės, o tai sumažintų įmonės išlaidas pakuotei ir sandėliavimui. Taip pat, mažėtų ir prekybos partnerių šiukšlių rūšiavimo problema. 

Dizainerė Elzė Janutaitė, mentorius Pijus Cicėnas

Kazimiero Simonavičiaus universitetas

Kazimiero Simonavičiaus universitetas

Projekto metu buvo siekiama sukurti komunikacijos dizainą aviacijos sektoriui skirtų edukacinių produktų linijai, kad KSU siūlomi aviacijos mokymo produktai būtų gerai atpažįstami ir tinkamai asocijuojami rinkoje. Taip pat siekiama sukurti paslaugos dizainą, t.y. skaitmenizuoti edukacinį turinį ir ugdymo procesus aviacijos sektoriui skirtoms programoms.

Pagrindiniai siekiami rezultatai yra tokie:

  1. Puslapio (katalogo), talpinančio bei komunikuojančio apie produktus, kūrimas (B2B ir B2C sektorius, pirminis fokusas / prioritetas  - B2B)
  2. Produkto skaitmeninimas, turinio informacijos logikos optimizavimas bei medžiagos grafinis apipavidalinimas.

Siekiami projekto rezultatų rodikliai:

  1. Produktus talpinančio puslapio / katalogo UX/UI;
  2. KSU identiteto praplėtimas kuriant produkto vizualinį charakterį, sukuriant ,,mini” identitetą.
  3. Produkto edukacinės medžiagos skaitmeninimas bei replikuotinas grafinės struktūros sukūrimas pakartotiniam naudojimui.
  4. Produkto tekstinės, grafinės bei vaizdinės medžiagos pritaikymas vartotojui sukuriant pasirenkamas optimaliausias raiškos formas (pvz.: iliustracijos, užsklandos, prezentacijos, ikonos).

Dizainerė Monika Pernavaitė, mentorius Lukas Ruškys

UAB „Integrated Optics“

UAB „Integrated Optics“

Projekto metu buvo siekiama sukurti įmonės produktų dizainą, vadovaujantis žiedinės ekonomikos principais: sukurti naujos vienos lazerių linijos dizaino prototipą, suvienodinti lazerių aksesuarų dizainą. Taip pat reikėjo sukurti vizualinę istoriją naujai įmonės lazerių grąžinimo, remonto ir nuomos paslaugai, kuri bus paremta žiedinės ekonomikos principu. Pritaikyti ją skirtingiems kanalams – paraiškai, internetiniam puslapiui ir prezentacijai. Projekto metu buvo diegiami nauji dizaino sprendimai, prisidėsiantys prie projekto vykdytojo gaminamų ir teikiamų paslaugų pridėtinės vertės, pasiūlos ir konkurencinio pranašumo didinimo. Į rinką įvedama nauja, analogų neturinti lazerių grąžinimo, remonto ir nuomos paslauga, kuri bus paremta žiedinės ekonomikos principu. 

Dizainerė Justė Bukauskytė, mentorius Denis Orlenok

UAB „Valerijonas“

UAB „Valerijonas“

Projekto tikslas – sukurti ir įdiegti inovatyvų dizaino sprendimą UAB vaistinės „Valerijonas“ kosmetikos produkcijai,  atsižvelgiant į tvarumo ir skaitmenizacijos aspektus. Vaistinė „Valerijonas“ kurdama savo produkciją ir prekinio ženklo „Razalija“ kosmetikos liniją, vadovaujasi natūralios ir ekologiškos gamybos principais. Projektu siekiama sukurti tvarumo idėją ir ją išpildyti visuose produkto elementuose.

Projekto unikalumą bei orientaciją į skaitmeninės ir žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą pagrindžia:

  1. Pakuotės funkcionalumo ir tvarumo idėja. Projekto metu bus sukurta rinkinio pakuotė ir dizaino sprendimas odos priežiūros rutinai. Išskirtinės rinkinio pakuotės savybės: funkcionalumas ir pritaikomumas pagal vartotojų poreikius. Naujas pakuotės dizainas kuriamas atsižvelgiant į naujausias žiedinės ekonomikos ir tvarumo principų tendencijas. Įsigijus kosmetikos rinkinio dėžutę ją galima panaudoti pakartotinai, susilankstant į dėžutę susidėti kosmetikos gaminius, taip pat galima panaudoti kitų smulkių daiktų susidėjimui, siuntoms ar kt. Kuriant pakuotės funkcionalumo ir tvarumo inovaciją, siekiama skatinti atsakingą gamybą, vartojimą ir rūšiavimą (angl. zero waste) bei didinti produkto patrauklumą vartotojui.
  2. Pasitelkiant skaitmenines technologijas bei aiškinamojo dizaino skaitmeninius sprendinius pateikti informaciją apie „Razalija“ produktų linijos gaminių produktų savybes, jų išskirtinumą ir pan. Ypatingas dėmesys skiriamas vaistininkystei, natūralumui ir ekologijai.

Inovatyvumą įrodo šios išskirtinės savybės: 1. Ekologiškumas 2. Išskirtinės formos, grafikos, konceptinė pakuotė, patogumas 3. Papildomos funkcijos, pritaikomumas 4. Minimalizmas, pagrindinės žinutės prioretizavimas 5. Pirkimo/vartojimo patirties kūrimas 6. Pakuotės panaudojimas prekės ženklo istorijos pasakojimui (angl. brand storytelling).

Pagrindiniai dizaino sprendimai ir nauda:

  1. Sukurti prekės ženklui „Valerijonas“ ir „ Razalija“ kosmetikos linijoms išskirtinio dizaino pakuotes, pasižyminčias didesniu funkcionalumu ir darnumu aplinkai.
  2. Sukurti aiškinamasias prekinio ženklo „Razalija“ vizualizacijos skaitmeninių technologijų dėka, kurios leis lengviau supažindinti su produkto turiniu.
  3. Numatyta dizaino sprendimu sumažinti žaliavų naudojimo pakuotės gamybai dėl žiedinės ekonomikos principų taikymo.

Projektu planuojama įgyvendinti šiuos siekius:

  • * Tapti lyderiaujančia įmone Šiaurės Lietuvoje, vystant tvarius ir inovatyvius sprendinius kosmetikos srityje.
  • * Didinti įmonės konkurencingumą bei pardavimo pajamas, konkuruoti inovatyviais dizaino sprendiniais kosmetikos rinkoje.
  • * Prisidėti prie Europos Žaliojo kurso iniciatyvos (ang. Green Deal) bei sumažinti neigiamą poveikio aplinkai, kuriant funkcionalų ir tvarų taros bei pakuotės dizainą.

Tikimasi, kad įgyvendinti sprendimai padidins UAB vaistinės „Valerijonas“ konkurencingumą rinkoje bei pardavimo pajamas po projekto įgyvendinimo.

Dizainerė Gintarė Petkevičiūtė, mentorė Sandra Mockutė - Cicėnė

UAB „Medicata Filia“

UAB „Medicata Filia“

Projekto metu siekiama naudoti lietuviškas žaliavas, gaminti produktus Lietuvoje ir parduoti Lietuvos rinkai. Esami įmonės dizaino sprendimai savo informacine prasme nepilnai "pasiekia" vartotoją. Projekte numatoma sukurti dizaino sprendimus labiau išreiškiančius gaminamų produktų esmę - jo poveikį žmogaus sveikatinimui, reikšmę sveikatos išsaugojimui bei pasitarnauti genetinio fondo kokybinių reikšmių stiprinimui. Tai taikoma tiek produktų brandbook'ui (-kams), tiek individualiai pakuotei, tiek atitinkamų grupių pakuotei, taip pat bendram Įmonės įvaizdžiui žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose. Įmonei reikėjo naujo, nestandartinio ir jaunatviško požiūrio į produktą ir vartotoją. Projektu siekiama rasti naują kelią į vartotoją, jo mąstymą, supratimą ir savęs vertinimą, panaudojant gamtos sukurtas vertybes - preparatus iš bičių / augalinių produktų.

Dizainerė Paulina Starikovaitė, mentorė Jolanta Rimkutė

UAB „Sekasoft“

UAB „Sekasoft“

Projekto metu siekiama sukurti ir įdiegti dokumentų ir procesų valdymo sistemos UX ir UI sprendimus, kurie padidintų produkto patrauklumą potencialiems vartotojams, įsisavinimo potencialą ir konkurencinį pranašumą rinkoje. Siekiama sukurti ir įdiegti dizaino (UI) ir vartotojo patirtį (UX) optimizuojančius sprendimus, kurie patobulintų esamą produkto vartotojo sąsają, taip pat sukurtų gaires tolimesniam produkto marketingo priemonių įgyvendinimui. Tokie sprendimai tiesiogiai prisideda prie skaitmeninės ir žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimo. Nauji dizaino sprendimai numatoma, jog bus įgyvendinti Agile principu, įdiegiant juos palaipsniui. Sukūrus rinkai patrauklų ir lengvai įsisavinamą produktą, tikimąsi padidinti sistemos vartotojų skaičių ir diegimų mastą. Taip pat naujas vizualinis identitas padės įmonės produktui išsiskirti rinkoje ir kurti vartotojų pasitikėjimą prekiniu ženklu. Didėjant organizacijų skaitmenizavimosi mąstui, efektyviau išnaudojami žmogiškieji ištekliai, mažinamas gamtinių resursų sunaudojimas: atsisakoma popierinių dokumentų, sumažinamos spausdinimo apimtys, taip pat fizinės dokumentų saugyklų plotai ir pan.

Dizaineris Deividas Kačiušis, mentorius Martynas Birškys

UAB „Packus“

UAB „Packus“

Pagrindinis tikslas projekto metu – internetinio puslapio www.packus.lt vartotojo patirties (angl. UX) ir vartotojo sąsajos (angl. UI) gerinimas.
Projekto uždaviniai:
     - Išanalizuoti įmonės veiklą ir palyginti ją su konkurentais;
     - Atlikti įmonės veiklos tyrimą taikant vartotojų apklausos metodą;
     - Atlikti internetinės svetainės packus.lt UX auditą;
     - Paruošti internetinės svetainės žemėlapį bei vielinį karkasą (angl. wireframe);
     - Išgryninti internetinės svetainės UI stilistiką;
Galiausiai išsigrynintas įmonės vizualinis identitetas, pagal kurį buvo sukurtas vartotojo sąsajos dizainas.
Projekto metu buvo atlikta išsami analizė, naudojant dirbtinio intelekto įrankius, vartotojų apklausą bei WCAG standartus. Atliktas išsamus UX svetainės auditas, konkurentų analizė ir pagal šiuos duomenis sudaryti vieliniai karkasai, svetainės žemėlapis. Pridėti nauji puslapiai, funkcijos, bendradarbiaujant su programuotojais atliktas konversijų optimizavimas.

Šiuo metu vyksta svetainės programavimo darbai

Dizainerė Augustė Buinevičiūtė, mentorius Lukas Ruškys

UAB „Uvireso“

UAB „Uvireso“

Projekto metu sukurtas išmanaus multifunkcinio dezinfekavimo įrenginio (IMUDIS) produkto dizainas, vadovaujantis žiedinės ekonomikos principais. Taip pat sukurta išmanaus valdymo ir aptarnavimo nuotoliniu būdu vartotojo sąsajos dizaino koncepcija, vadovaujantis skaitmenizavimo ir debesijos principais.

Įmonės sukurtas išmanus dezinfekcijos prietaisas sujungia oro ir paviršių dezinfekcijos sprendimus į vieną produktą. Darbo dienos metu, žmonėms esant patalpoje, produktas dezinfekuoja orą UV spindulių pagalba. Tuo metu, kai žmones palieka erdvę - autonominis mechanizmas, automatiškai atidaro sklendes ir dezinfekuoja paviršius. Šis sprendimas leidžia naudoti mažiau lempų, resursų ir pasiekti aukštesnį dezinfekcijos lygį. Produkto korpusas pagamintas aliuminio ekstruzijos būdu. Šis gamybos būdas palengvina surinkimą ir prietaisų aptarnavimą. Aliuminio korpusas, tuo pačiu metu, veikia kaip reflektorius prietaiso viduje, didindamas dezinfekcijos efektyvumą. Korpusas yra gaminamas iš tvarių ir atsinaujinančių 100 proc. perdirbamų medžiagų.

Šis inovatyvus sprendimas leidžia mažinti medžiagų ir naudojamų šviesos šaltinių sąnaudas, prailgina produkto tarnavimo laiką, turi mažiau pavojingo gyvsidabrio ir sumažina pardavimo kainą galutiniam vartotojui.

Dizaineris Lukas Avėnas, mentorius Denis Orlenok

UAB „Knortas“

UAB „Knortas“

Projekto metu buvo sukurtas prekės ženklas „Tinted“, 10 inovatyvaus dizaino etikečių sprendimų, firminio stiliaus vadovas bei universalios etiketės šablonas.

Sukurtas naujas prekės ženklas „Tinted“ leis UAB „Knortas“ pasiekti B2C klientų kategoriją, kuriai įmonės produktai taps labiau atpažįstami. Sukurtas reklaminės švieslentės dizainas su prekės ženklu bus pakabintas ant įmonės pastato fasado ir didins prekės ženklo „Tinted“ atpažįstamumą.

Griežtų, taisyklingų geometrinių formų prekės ženklas „Tinted“ atspindi įmonės ilgametę patirtį ir aukštą produktų kokybę. Ženklui sukuriamas firminio stiliaus vadovas, kuriame pateikiamos taisyklingo ženklo naudojimo gairės, spalvų paletė ir pan.

Kuriant pakuotes, didžiulis dėmesys skiriamas ne tik dizainui, bet ir tvarumui. Gerinti dažų pakuotės tvarumą sudėtinga. Dėl produktų cheminių savybių pakuočių pasirinkimai labai riboti. Todėl nuspręsta mažinti popieriaus sąnaudas.

Kiekvienas pirkėjas įsigydamas dažus seniau gaudavo ir A4 formato techninių duomenų lapus. Tokiu būdu gerokai padidėja popieriaus sąnaudos. Todėl nuspręsta techninę informaciją skelbti įmonės svetainėje, o klientui ji bus pasiekiama QR kodo pagalba, kuris nurodomas ant pakuotės.

Įmonė, siekdama sumažinti nesuvartojamo ir išmetamo produkto kiekį, suteiks galimybę tam tikrų produktų įsigyti tik tokį kiekį, kokio reikia klientui. Dažai ir kiti dažymui reikalingi produktai bus pilstomi į specialias pakuotes, ant kurių klijuojama gerokai mažesnių išmatavimų  universali etiketė. Tam buvo sukurtas universalios etiketės šablonas. Kadangi tekstinę informaciją galima keisti, ši etiketė yra pritaikoma įvairiems produktams. Etiketę įmonė spausdins vietoje, pagal poreikį, taip išvengiant nereikalingo žaliavų naudojimo. Etiketės spalvų kiekis ribotas, todėl ji ekologiškesnė.

Dizainerė Deimantė Gudelytė, mentorius Pijus Cicėnas

UAB „Lidaris“

UAB „Lidaris“

 „Lidaris“ - lazerinių technologijų įmonė, testuojanti optinius elementus. Projekto metu, siekiama tinkamai skaitmenizuoti įmonės žinias ir perkelti jas į virtualią erdvę, sukūrus seriją paaiškinamųjų vaizdo įrašų. Tokia medžiaga lengva dalintis, todėl taip tikimasi sumažinti įmonės spaudinių kiekius bei kelionių pas užsakovus skaičių. Aiškinamųjų vaizdo įrašų paketą sudaro septyni video. Jie pritaikyti įvairioms platformoms ir funkcijoms: mobiliesiems telefonams, internetinei svetainei, socialiniems tinklams, siuntimui el. paštu. 

Dizaineris Dzmitrij Kakhaniuk, mentorius Pijus Cicėnas

UAB „Muzikija“

UAB „Muzikija“

Projekto metu buvo siekiama padidinti vaikiškų knygų prieinamumą vartotojams pasitelkiant skaitmenizaciją, bei sumažinti spausdinimo kaštus, ieškant tvarių knygos sukūrimo sprendimų. Sukurti knygelių animuotas versijas, kad būtų galima skaityti, klausytis bei žiūrėti skaitmeniniais kanalais.

Bežodė knyga „Ar sapnas ateis?“ suteikia skaitytojui ne tik vizualinius potyrius, bet ir įdiegto skaitmeninio sprendimo dėka leidžia išgirsti autentišką lopšinės melodiją. Kuriant šią knygą buvo atsižvelgta ir į tvarumo tikslus: mažinti poveikį aplinkai, parenkant labiausiai ekonomišką formatą ir naudojant perdirbtą popierių.

Projekto metu taip pat sukurtos animacijos jau išleistai „Muzikijos“ knygai „Mano lagaminas“. Knygos tiražas netrukus bus kartojamas ir tuomet knygos QR kode bus ne tik muzika, bet ir animacijos. Animacijose esančios iliustracijos pieštos pagal knygoje esančius iliustracijų motyvus.

Dizainerė Viktorija Valužytė, mentorė Sandra Mockutė - Cicėnė

UAB „Lašų duona“

UAB „Lašų duona“

Dalyvaudama projekte įmonė siekė sukurti duonos gaminių linijos pakuočių koncepciją, grįstą žiedinės ekonomikos principais bei pakuotės prototipą.

Uždaviniai:

  1. Sukurti žiedinės ekonomikos principais grįstą duonos linijos pakuočių koncepciją, skirtą "Lašų duonos" prekės ženklui.
  2. Sukurti žiedinės ekonomikos principais grįstą pakuotės dizainą bei pakuotės prototipą, skirtą gaminiui "Lašų šaldyta duona".

TIkimasi, jog sukurta nauja, žiedinės ekonomikos principais grįsta, pakuočių koncepcija prisidės prie atsakingo prekės ženklo vardo kūrimo - pakuote bus siekiama mažinti porcijas, atliepiant šiuolaikines vartojimo tendencijas, taip skatinant maisto švaistymo mažinimą, duonos gaminiai atkreips jaunesnės, prie greito gyvenimo būdo ir užkandžių kultūros pratusios kartos dėmesį į duonos svarbą maisto racione. Šaldytos duonos koncepcija padės prailginti gaminio šviežumo laiką - tad tai taip pat prisidės prie maisto švaistymo problemos mažinimo.

Dizainerė Gerda Liudvinavičiūtė ir mentorius Denis Orlenok

UAB „Kapinių valdymo sprendimai“

UAB „Kapinių valdymo sprendimai“

UAB „Kapinių valdymo sprendimai“ valdo dvi platformas:

  • Cemety.lt - kapinių skaitmeninimo ir duomenų valdymo sistema, skirtą kaupti, saugoti ir tvarkyti informaciją apie kapines.
  • Pamenu.lt - kapaviečių tvarkymo, atnaujinimo ir įrengimo paslaugos visoje Lietuvoje.

Projekto metu buvo kuriama vieninga ir patogiai naudojama sistema, leidžianti savarankiškai ir patogiai rasti informaciją apie ieškomą kapavietę ir/arba kapines, užsakyti kapavietės tvarkymą, priežiūrą, atnaujnimą ar įrengimą.

Projekto metu buvo siekiama:

  • Gerinti įmonės valdomų platformų cemety.lt ir pamenu.lt teikiamų paslaugų pasiekiamumą ir valdymą.
  • Atnaujinti cemety.lt ir pamenu.lt puslapių vartotojų sąsajų (angl. UI) dizainą pagal jų pagrindinius tikslus, supaprastinant ir pagerinant vyresnio amžiaus vartotojo patirtį naudojantis svetainėmis, ieškant informacijos ir užsisakant paslaugas taip siekiant sukurti patogiausią vartotojų patirties (angl. UX) kelionę.

Projekto metu kelti uždaviniai:

  • Remiantis atliktomis analizėmis ir tyrimais, rasti tinkamiausius vartotojų patirties (angl. UX) ir vartotojų sąsajų (angl. UI) sprendimus cemety.lt ir pamenu.lt svetainėms.
  • Pasitelkus UX/UI dizaino tyrimo ir apklausų rezultatus, parengti naują dizaino koncepciją ir atnaujinti esamas cemety.lt ir pamenu.lt svetaines, kad jos būtų geriau pritaikytos, patogesnės, paprastai suprantamos statistiniam (vyresnio amžiaus 50+) tinklapio lankytojui.
  • Svetainių cemety.lt ir pamenu.lt tarpusavio integracija ir vartotojų patirties (angl. UX) gerinimas.

Dizainerė Miglė Rukštelytė ir mentorius Lukas Ruškys

UAB „Vitameda“

UAB „Vitameda“

UAB „Vitameda“ kuria ir gamina darbo aprangą bei tiekia ją ES rinkoje. Bendrovės gaminamiems produktams trūko prekės ženklo identiteto, o gaminių dizainui - modernumo. Siekiant susisteminti įmonės veiklą, parduodami produktai buvo suskirstyti į tris kategorijas ir, nustačius tikslinę auditoriją, sukurtos dvi prekės ženklo strategijos, o pagal vieną iš strategijų buvo sukurtas prekės ženklas. Taip pat patikslinta “Lonewolf” prekės ženklo auditorija ir strategija, atnaujintas gaminių dizainas. "Lonewolf" prekės ženklas sutelkia dėmesį į komfortą, kokybę ir atsparumą. Lauko drabužių parodoje “ISPO Munich 2022” buvo atrinktos kokybiškos medžiagos, kurios padidins produkto ilgaamžiškumą. 

Nauja prekės ženklo “ARBOR” strategija: gaminti drabužius tik pagal užsakymą, taip sumažinant perteklinę gamybą. Prekės ženklo tapatybė atspindi gausų spalvų pasirinkimą, kuris išskiria produktą Lietuvos ir pasaulio rinkoje. Prototipų kūrimo procese buvo panaudota 3D konstravimo technologija, sumažinanti žaliavų ir išteklių sąnaudas. Šie sprendimai, tikimasi, skatins įmonės augimą, kuriant unikalią produktų tapatybę ir dizainą.

Dizainerė Ramunė Raslavičiūtė ir mentorė Jolanta Rimkutė

AB „Linas“

AB „Linas“

AB  „Linas“ yra vertikaliai integruota įmonė, kurioje įdiegti šie gamybos etapai: verpalų dažymas, audimas, apdaila, siuvimas, pakavimas. Įmonėje žakardinėmis ir nytkelinėmis audimo staklėmis yra audžiami lininiai bei puslininiai audiniai, skirti drabužiams, namų tekstilei. Yra galimybės austi įvairius techninius audinius, atsižvelgiant į užsakovo pageidaujamas audinio technines savybes, charakteristikas bei norimas spalvas. 

Projekto  „Dizaino sparnai“ metu sukurti tokie audinio dizainai ir struktūra, kuri leistų inovatyviai pateikti rinkai lino gaminius iš perdirbtų verpalų ir atskleistų vartotojams „modernaus lino“ privalumus, išryškinant lino tvarumo aspektus. 

Dizainerė Indrė Makarevičė, mentorė Jolanta Rimkutė

UAB „Smigė“

UAB „Smigė“

Bendrovė užsiima akmens stalviršių, židinių apdailų, grindų, laiptų, vidaus sienų, palangių, fasado apdailos, eksterjero elementų ir kitokių dirbinių gamyba ir montavimu. 

Projekto „Dizaino sparnai“ metu buvo sukurtas modernus, šiuolaikiškas internetinės svetainės dizainas, paremtas UX/UI tyrimais bei principais. Svetainėje ne tik pristatoma informacija apie įmonę, prekes ir paslaugas, bet ir pateikiama įgyvendintų projektų galerija. Tikimasi, jog atnaujinta svetainė padės didinti įmonės žinomumą, edukuos vartotojus apie gaminių iš natūralaus akmens privalumus ir skatins juos rinktis tvarias ir natūralias medžiagas vietoje sintetinių. 
 

Dizainerė Deimantė Gudelytė, mentorius Pijus Cicėnas

UAB „Ruksa“

UAB „Ruksa“

Nestandartinių baldų gamintojai „Ruksa“ nuolat skiria dėmesį tvarumui ir inovatyvioms technologijoms. Projekto metu buvo sukurtas modulinės minkštų baldų ir aksesuarų sistemos dizainas. Sprendimas gali būti transformuojamas ir personalizuojamas pagal kliento poreikius, siekiant priderinti dizainą prie įvairios stilistikos biurų ir viešųjų erdvių interjerų. Sukurta patvari, išardoma baldo konstrukcija leis sumažinti išmetamo CO2 kiekį gamyboje ir transportavimo metu dėl savo kompaktiškumo ir paprastų formų, taip pat bus mažinami atraižų kiekiai, o gamyboje naudojami tvarūs arba perdirbti audiniai. Numatyta galimybė gaminus pervilkti naujais audiniais, taip dar labiau didinant produkcijos tvarumą.

 

Dizaineris Lukas Avėnas, mentorius Denis Orlenok

UAB „Modi2“

UAB „Modi2“

2012 m. savo prekės ženklą pristačiusi mados dizainerė Diana Vapsvė kiekvienais metais sukuria po dvi kolekcijas. Tiek kūryba, tiek ir rūbų gamyba vyksta tik Lietuvoje. Projekto „Dizaino sparnai“ metu buvo sukurtos pagrindinė ir kapsulinė kolekcijos, kuriose taikomi žiedinės ir skaitmeninės ekonomikos principai - naudojami tvarūs audiniai, 3D technologijos prototipų kūrime, tvarios pakuotės, nauja etikečių koncepcija ir kitos skaitmeninės priemonės, padėsiančios išvystyti aplinką tausojančius sprendimus.

Dizainerė Ramunė Raslavičiūtė ir mentorė Sandra Mockutė-Cicėnė

UAB „Medaus namai“

UAB „Medaus namai“

Ekologine bitininkyste užsiimanti įmonė „Medaus namai“ yra įsikūrusi atokiame Zarasų rajono vienkiemyje. Bičių vaškas yra natūralus bičių produktas, atsinaujinantis išteklius, kurį galima surinkti nekenkiant bitėms ar aplinkai. Šis produktas - biologiškai skaidus ir neteršia aplinkos, kitaip nei sintetinės medžiagos. Be to, bičių vaškas gali natūraliai susiskaidyti ir grįžti į aplinką nepadarydamas žalos. Bičių vaško gamyba, palyginti su kitomis medžiagomis, palieka mažą anglies pėdsaką.

Projekto metu buvo koreguojamas įmonės „Medaus namai“ logotipas, sukurtas vientisas vizualinis identitetas, padėsiantis bendrovei geriau išsiskirti rinkoje. Taip pat buvo sukurti naujų, tvarių pakuočių dizainai, skatinant vartotojus rinktis natūralias bičių vaško žvakes.

Dizainerė Elzė Janutaitė, mentorius Pijus Cicėnas 

UAB „Kvalitetas“

UAB „Kvalitetas“

Įmonė „Kvalitetas“ valdo prekės ženklą „Urbanfood“, siūlantį Lietuvoje pagamintus funkcinius maisto produktus, tokius kaip įvairių uogų, daržovių, žolelių, sėklų miltelius ir jų mišinius. 

Dalyvavimas projekte „Dizaino sparnai“ prisidės prie didesnės įmonės skaitmenizacijos, kadangi numatomos veiklos, susijusios su gaminamų produktų patraukliu bei įtraukiančiu pristatymu virtualioje aplinkoje. Tokiu būdu vartotojai bus edukuojami apie gaminių unikalumą, skatinami dažniau vartoti įmonės produkciją savo kasdieninėje mityboje, taip gaunant reikiamas maistines medžiagas ir jomis pakeičiant sintetinius vitaminus ar maisto papildus. Tikimasi, jog sukurtos interaktyvios animacijos įtrauks ne tik suaugusiuosius, bet ir vaikus. Tuo pačiu įmonė bus labiau matoma virtualioje aplinkoje.

Įmonės gamyboje yra taikomi žiedinės ekonomikos principai: žaliavos perkamos iš vietinių ūkių, gamybai naudojami produktai, kurie netinkami prekybos centrams (yra per dideli, per maži ar kitaip neatitinka normų). Projekto metu bus siekiama, kad šie, įmonėje taikomi žiedinės ekonomikos principai, būtų interaktyviai perteikiami virtualioje erdvėje, sukuriant atitinkamus dizaino elementus, grafikos elementus, žiedinės ekonomikos ciklo animaciją.

Dizainerė Viktorija Valužytė, mentorė Sandra Mockutė-Cicėnė

UAB „BOD Lenses“

UAB „BOD Lenses“

„BOD Lenses“ yra viena moderniausių nepriklausomų laboratorijų ir progresinių lęšių gamintojų Šiaurės Europoje, naudojanti aukštos kokybės įrangą. Įmonė gamina vieno židinio lęšius, progresinius, antirefleksinius, bifokalinius ir biurui skirtus akinių lęšius. 

Projekto „Dizaino sparnai“ metu sukurtas skaitmenizuotas dizaino sprendimas, skirtas perteikti informaciją apie įmonės gaminamą produkciją, savybes ir išskirtinumą. Perkeliant popierinius katalogus į skaitmeninę erdvę siekiama sumažinti popieriaus sunaudojimą ir prisidėti prie aplinkos išsaugojimo. Tokiu būdu būtų ne tik skaitmenizuojamas sprendimas, bet ir optimizuojami medžiagos ruošimo ir atnaujinimo procesai, pagerinant vartotojų patirtį ir įgyjant konkurencinį pranašumą. 

Dizainerė Gintarė Kunigonytė, mentorius Denis Orlenok

UAB „Lauksva“

UAB „Lauksva“

1993 m. Šakiuose įkurta baldų gamybos įmonė "Lauksva" gamina standartinius ir nestandartinius baldus namams, viešosioms erdvėms ir netgi kruiziniams laivams. Įmonės asortimente - daugiau kaip 500 baldinių audinių ir 400 baldų komplektacijų. Per metus "Lauksva" pagamina 10 tūkstančių gaminių.

Projekto metu buvo atnaujintas įmonės svetainės dizainas ir struktūra, siekiant sukurti optimizuotą ir veiksmingą vartotojo kelią. Pagerinus vartotojo patirtis ir sąsajas, leidžiančias patogiai ir intuityviai naviguoti svetainėje, didės ir internetinio puslapio konversijos. 

 

Dizainerė Benedikta Kanytė, mentorius Lukas Ruškys

UAB „Oda Lt“

UAB „Oda Lt“

Įmonė kuria ir gamina puoselėjančias ir gydomasias odos priežiūros priemones, paremtas naujausiais moksliniais atradimais ir technologijomis. Tiek bendrovės laboratorija, kurioje kuriami nauji produktai, tiek gamyba vyksta Lietuvoje, taikant aukščiausius kokybės standartus.

Projekto metu sukurtas produktų rinkinio dizainas, naudojant žiediškumo principus atliepiančios medžiagas, tvarius ir inovatyvius sprendimus, minimizuojant spausdintos medžiagos kiekius. Produkto pristatymas rinkai, kiek įmanoma, vyks virtualioje erdvėje, išnaudojant vizualinės ir grafinės komunikacijos priemones.

 

Dizainerė Gintarė Petkevičiūtė, mentorė Sandra Mockutė-Cicėnė 

„Geras odontologas, Irenos Zykuvienės odontologijos klinika UAB

„Geras odontologas", Irenos Zykuvienės odontologijos klinika UAB

Kaune įsikūrusi odontologijos klinika „Geras odontologas“ yra visiškai skaitmenizuota odontologijos klinika, teikianti visas estetinės odontologijos ir implantologijos paslaugas. Visas gydymas – nuo 3D dantų nuotraukos iki implantacijos sedacijoje – suteikiamas vienoje odontologijos klinikoje.

Projekto metu buvo gerinama klinikos internetinio puslapio vartotojo patirtis ir vartotojo sąsaja, padedant vartotojui lengvai bei intuityviai naviguoti joje ir didinant svetainės konversijas. Taip pat buvo sukurtas vizualinis internetinės svetainės komunikacijos turinys (iliustracijos, pozicionavimas, nuotraukos ir pan.).

Dizainerė Augustė Buinevičiūtė, mentorius Lukas Ruškys

UAB „Natura Medica“

UAB „Natura Medica“

Įmonės „Natura Medica“ tikslas yra rasti ir pasiūlyti vartotojams kuo natūralesnes alternatyvas pramoniniams vaistams. Čia taip pat atliekami diagnostiniai organizmo tyrimai, sudaromi sveikatinimo planai.

Projekto metu naujam prekės ženklui buvo sukurtas vizualinis identitetas, paremtas tvariais sprendimais. Naujiems produktams buvo surasti tvarūs pakuočių sprendimai, sukuriamas jų dizainas, teisingai pažymint eko ir rūšiavimo ženklais. 

Dizainerė Paulina Starikovaitė, mentorė Jolanta Rimkutė

UAB „Gražūs leidiniai“

UAB „Gražūs leidiniai“

Bendrovė „Gražūs leidiniai“ užsiima periodinės spaudos leidyba. 

Projekto metu buvo skaitmenizuojamas žurnalas „Raktas“, kad turinys taptų lengvai pasiekiamas platesnei auditorijai, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje gyvenantiems lietuviams. Šia priemone siekiama dar labiau populiarinti sveiką gyvenseną ir saviugdą. Taip pat buvo atnaujinta raktas.eu internetinę svetainė, pasitelkiant naujausius vartotojų patyrimo (UX) ir vartotojų sąsajų (UI) sprendimus.

Dizainerė Miglė Rukštelytė, mentorius Lukas Ruškys

UAB „PMC Training“

UAB „PMC Training“

PMC – profesijų meistrystės centras – įvairių profesijų specialistus ruošia nuo 1958 metų. Tai profesionali ir nuolat tobulėjanti švietimo įstaiga, kurios pagrindinė veikla – mokyti saugusiuosius, siekiančius įgyti profesiją arba kelti turimą kvalifikaciją. Šiuo metu PMC rengia mokymus pagal 113 formalių profesinio mokymo programų, taip pat ruošia ir moko asmenis pagal darbdaviams aktualias neformalaus mokymo programas.

Projekto metu buvo siekiama sukurti komunikacijos ir paslaugos dizainą slaugos sektoriaus edukacinių produktų linijai, kuri dažnu atveju vykdoma nuotoliniu būdu. Įdiegti nauji dizaino sprendimai ir ugdymo turinio bei procesų
skaitmenizavimas leis rinkai plačiau, efektyviau ir kokybiškiau pateikti slaugos srities edukacinius produktus ir geriau prisitaikyti prie specifinio slaugos sektoriaus bei skirtingų gabumų, raštingumo ir amžiaus persikvalifikuoti siekiančių asmenų poreikių. Turinio skaitmenizavimas leis nešvaistyti popieriaus spausdinant informaciją kiekvienam studentui bei daugiau mokymų procesų atlikti nuotoliniu būdu, išvengiant nereikalingų kelionių, spausdinimo.

Dizainerė Gabrielė Liaugminaitė, mentorius Martynas Birškys

UAB „Aispeco“

UAB „Aispeco“

„Aispeco“ yra pažangių geoproporcingų duomenų rinkimo platformų gamintoja. 2014 m. įkurta įmonė padeda komunalinių paslaugų, miškininkystės, miestų kartografavimo, kalnakasybos, civilinės inžinerijos įmonėms ir daugeliui kitų pramonės šakų visame pasaulyje.

Projekto metu sukurti ir įdiegti programinės įrangos UX ir UI sprendimai skaitmenizuoja ir optimizuoja kliento procesus, didinant efektyvumą, užtikrinant darbų ir įrangos saugą energetikos, miškininkystės, geležinkelių, dujotekio ir kitose pramonės šakose. Atnaujintos programinės įrangos dizainas prisideda prie įmonės siekių diegti kuo daugiau skaitmeninės ekonomikos sprendimų. 

Dizaineris Deividas Kačiušis, mentorius Martynas Birškys

UAB „Švenčionių vaistažolės“

UAB „Švenčionių vaistažolės“

„Švenčionių vaistažolės“ - viena seniausių žolelių perdirbimo įmonių ne tik Baltijos šalyse, bet ir Europoje, dirbanti ir puoselėjanti tradicijas beveik 140 metų. Įmonės gamyboje naudojamos naujausios technologijos ir laboratorinė įranga. „Švenčionių vaistažolės“ siūlo platų vaistažolių arbatų ir arbatos mišinių asortimentą, arbatos pakavimo paslaugas, sutartinę gamybą ir privačių prekės ženklų produktų gamybą. 

Projekto metu buvo tobulinama įmonės elektroninė parduotuvė, skirta verslo ir fizinių klientų segmentui, pasitelkiant UX ir UI sprendimus. Dizaino sprendimų pagalba vartotojai skatinami vartoti daugiau natūralių, sveikatai naudingų produktų. 

Dizainerė Monika Pernavaitė, mentorius Lukas Ruškys

UAB „Kertušas“

UAB „Kertušas“

Bendrovė „Kertušas“, valdanti prekės ženklą „Puikūs kemperiai“ turi ilgametę patirtį turistinių automobilių nuomos ir pardavimų srityje. Nors įmonė įsikūrusi Vilniuje, nuomos paslaugas teikia visoje šalyje. 

Projekto metu yra kuriami vaizdo įrašai, kuriuose būtų pateikiami kemperių naudojimo principai, instrukcijos įmonės klientams. Tai ne tik padės patraukliau pristatyti bendrovės paslaugas, bet ir padidins prekės ženklo žinomumą, prisidės prie didesnės jo sklaidos virtualioje erdvėje. 

Dizaineris Dzmitrij Kakhaniuk, mentorius Pijus Cicėnas

UAB „Dzūkų baldai“

UAB „Dzūkų baldai“

2015 m. veiklą pradėjusi įmonė „Dzūkų baldai“ sparčiai auga ir nuolat plečia savo veiklą. Alytaus rajone įsikūrusi bendrovė užsiima baldinių ruošinių gamyba ir dažymu, taip pat metalinių baldinių detalių gamyba. 

Projekto metu sukurtas žiedinės ekonomikos principais paremtas įpakavimas, kuris gali būti pritaikomas
skirtingo dydžio gabaritų produkcijai. Taip bus sumažinami pakuočių gamybos ištekliai, mažės atliekų kiekis ir bus optimizuojami krovinių paruošimo ir transportavimo procesai.
 

Dizainerė Justė Bukauskytė, mentorius Denis Orlenok

UAB „Gooliver“

UAB „Gooliver“

Konsultacijų paslaugų bendrovė „Gooliver“ įsikūrusi Vilniuje, tačiau paslaugas teikia ir už šalies ribų. 

Projekto metu sukurtas specifinės paslaugos UX/UI dizaino sprendimas. Šis sprendimas leis paslaugą ir su ja susijusius procesus perkelti į skaitmeninę erdvę, tuo pačiu iš dalies automatizuojant jos teikimą ir sutrumpinant paslaugos teikimo žingsnius. 

Dizaineris Leonardas Sindaravičius, mentorius Lukas Ruškys

MB „Studija kartu“

MB „Studija kartu“

Kaune įsikūrusi bendrovė žinoma visoje Lietuvoje, o jų kruopščiai rankomis siuvamas „Kartu studio“ rankines klientai yra  pamėgę nuo 2014 m. 

Projekto metu bus sukurta nauja kolekcija iš tvarios, aplinkai draugiškos žaliavos ir gamybinių odos likučių. Taip mažinamas neigiamas poveikis aplinkai ir didinamas įmonės žinomumas rinkoje.

Dizainerė Viktorija Stundytė, mentorė Jolanta Rimkutė

Lietuvos etnosporto komitetas

Lietuvos etnosporto komitetas

Asociacija Lietuvos Etnosporto Komitetas (LEK) yra organizacija, įkurta 2019 metais etnosporto puoselėtojų ir entuziastų, siekiančių išsaugoti ir plėtoti tradicinius žaidimus, puoselėti kultūrinius paveldus bei įtraukti etnosportą į Lietuvos švietimo sistemą. Komitetas, vadovaujamas prezidento Stanislav Bajurin, pradėjo savo veiklą su tikslu skatinti jaunąją kartą pažinti ir vertinti savo tautos tradicijas, puoselėti kultūros paveldo vertybes bei kurti naujas etnosporto tradicijas Lietuvoje.

Projekto vykdymo metu bus siekiama atnaujinti LEK vizualinį identitetą ir sukurti patrauklesnį ir šiuolaikiškesnį Lietuvos etnosporto komiteto įvaizdį, kuris padėtų stiprinti organizacijos žinomumą ir užtikrintų nuoseklią, lengvai atpažįstamą komunikaciją skaitmeninėje erdvėje. Atnaujintas dizainas bus integruojamas į esamas ir naujai kuriamas skaitmenines priemones, tokias kaip Lietuvos etnosporto lygos platforma bei kuriamas jų vartotojo patirties ir sąsajos dizainas. Projektas leis efektyviau įtraukti visuomenę į etnosporto veiklas, skatins domėjimąsi lietuvišku kultūriniu paveldu, prisidės prie kultūros prieinamumo didinimo ir tradicijų tęstinumo užtikrinimo. Atnaujintas vizualinis identitetas ir šiuolaikiškas įvaizdis padės pasiekti ne tik esamus bendruomenės narius, bet ir naujas, ypač jaunesnes auditorijas. Nuosekli komunikacija ir lengvai pasiekiama informacija skaitmeninėje erdvėje skatins įtrauktį, stiprins kultūrinį tapatumą bei skatins aktyvesnį pilietinį įsitraukimą į kultūros išsaugojimą ir puoselėjimą. Tai turės teigiamą socialinį poveikį – stiprinamą bendruomeniškumą ir tarpsektorinį bendradarbiavimą tarp kultūros, švietimo ir sporto sričių. 

Dizainerė Gerda Adiklytė, mentorius Igor Gubaidulin.

MB „Syvas“

MB „Syvas“

Įmonės valdoma elektroninė parduotuvė siūlo platų rankdarbių asortimentą. Čia siūlomi gaminiai sukurti puoselėjant senųjų amatų, tautodailės ir rankų darbo tradicijas. El. parduotuvėje galima rasti unikalių ir autentiškų austų gaminių: servetėlių ir stalo takeliai išausti naudojant ne vienoje audėjų kartoje išsaugotą audimo techniką.

Projekto metu bus siekiama optimizuoti el. parduotuvės syvas.lt vartotojo patirtį. Pagerinus vartotojo patirtį ir vizualinį pateikimą, pirkimo procesas taps sklandesniu, bus aiškesnė komunikacija ir sustiprintas prekių ženklo įvaizdis. Tai didins lankytojų įsitraukimą, pasitikėjimą ir pardavimus, o kartu prisidės prie efektyvesnės pasiūlos ir konkurencinio pranašumo rinkoje. Projekto metu taip pat bus sukurtas šiuolaikiškas vytelių krepšių pakuotės dizainas. Tai bus etninine simbolika įkvėpta pakuotė, kuri sustiprins produkto vizualinį patrauklumą, suteiks kokybės pojūtį ir atspindės autentiškumą – prisidės prie gaminio pridėtinės vertės didinimo. Tinkamai sukurta pakuotė padės komunikuoti produkto kilmę, rankų darbo vertę ir išskirtinumą, taip skatindama pirkėjus vertinti ne tik gaminį, bet ir jo istoriją. Projekto metu taip pat bus kuriamas dizaino sprendimas edukacinei vartotojų patirčiai skaitmeninėje erdvėje. Tai padės formuoti šiuolaikišką, aiškią ir įvairioms amžiaus grupėms pritaikytą edukacinę patirtį, kuri įtrauks savo turiniu tiek vaikus, tiek suaugusiuosius ir senjorus. Ypatingas dėmesys bus skiriamas senųjų amatų terapiniam poveikiui: šie užsiėmimai skatins gebėjimą sutelkti dėmesį, būti čia ir dabar, mažins nerimą, įtampą ir padės išvengti „chroniško skubėjimo“ – šiuolaikinio reiškinio, kai žmogus nuolat jaučia poreikį skubėti, nors objektyvios būtinybės tam nėra. Šis skaitmeninis dizaino sprendimas turės aiškų socialinį poveikį: mažins atskirtį, skatins kultūrinį tęstinumą bei bendruomeniškumą tarp kartų. 

Dizainerė Evita Stepulytė, mentorė Kaja Elena Brilė

VšĮ „Žaliasis kursas“

VšĮ „Žaliasis kursas“

Projekto metu bus siekiama sukurti tris šiuolaikiškus dizaino sprendimus, skirtus didžiųjų lietuviškų rankomis austų skarų pristatymui ir pozicionavimui aukštos pridėtinės vertės segmente: 

  1. Pakuotės dizainas, atitinkantis prabangaus prekės ženklo estetiką, pabrėžiantis produkto autentiškumą ir vertę. 
  2. Etiketės dizainas, gerinantis ženklo atpažįstamumą, perteikiantis produkto kilmę, meistrystės istoriją ir suteikiantis informacinę bei emocinę vertę vartotojui. 
  3. Vizualinis infografikos sprendimas – pasakojantis apie skarų kūrimą, kilmę, tradiciją ir jų panaudojimą. 

Šie sprendimai ne tik didins produkto patrauklumą, bet ir prisidės prie socialinio poveikio kūrimo: 

  • aktualizuos nykstantį audimo amatą; 
  • stiprins nacionalinį identitetą; 
  • sujungs Lietuvos ir išeivijos lietuvius per bendrą kultūrinį simbolį; 
  • sukurs pridėtinę vertę tiek meistrėms regionuose, tiek vartotojams, kurie ieško autentiško ir prasmingo produkto. 

Dizainerė Paulina Galinytė, mentorė Kaja Elena Brilė

MB „Misija E“

MB „Misija E“

MB „Misija E“ valdo platformą „Sustainalyse“ – skaitmeninį tvarumo duomenų analizės ir ataskaitų įrankį. „Sustainalyse“ siūlo išsamias duomenų analizės ir ataskaitų teikimo paslaugas, kurios padeda verslams priimti pagrįstus sprendimus, darančius teigiamą poveikį aplinkai, visuomenei ir pačiai organizacijai. Veikdama įvairiose industrijose, „Sustainalyse“ teikia sprendimus, kurie atitinka tiek globalius tvarumo standartus, tiek konkrečius kiekvieno kliento poreikius.

Projekto metu bus siekiama pagerinti „Sustainalyse“ naudotojo patirtį ir supaprastinti tvarumo duomenų įvedimo procesą, ypač pirmą kartą besinaudojantiems vartotojams. Ši platforma padeda įmonėms sisteminti, rinkti ir valdyti tvarumo duomenis – tokius kaip šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos (GHG), aplinkosauginiai, socialiniai ir valdysenos (ESG) rodikliai. Šių duomenų valdymas yra sudėtingas, tačiau vis svarbesnis verslams dėl reguliacinių reikalavimų ir spartėjančio Žaliojo kurso įgyvendinimo. 

Projekto metu bus tobulinamas dabartinis duomenų įvedimo procesas ir kuriami nauji dizaino sprendimai, padedantys naudotojams greičiau perprasti sistemos veikimą, išvengti klaidų ir lengviau įsitraukti į darbą. Kuriant patogesnį ir labiau įtraukiantį „Sustainalyse“ sistemos vartotojo sąsajos dizainą, bus pagerinti duomenų įvedimo ir tvarumo ataskaitų rengimo procesai. Dizaino sprendimai padės užtikrinti sklandų, aiškų ir intuityvų duomenų pateikimą, sumažins naudotojų daromas klaidas ir padidins duomenų kokybę. Tai taip pat sumažins konsultantų poreikį – naudotojai galės savarankiškai ir greičiau įsisavinti sistemos veikimą, kas padidins veiklos efektyvumą ir vertę klientams. 

Šie patobulinimai turės ir reikšmingą socialinį poveikį. Supaprastinta sistema padės įmonėms aktyviau įsitraukti į tvarumo veiklas, bus lengviau sekti savo poveikį aplinkai, planuoti aplinkai draugiškus sprendimus ir laikytis ESG (aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos) reikalavimų. Tokiu būdu projektas padės didinti aplinkosaugos sąmoningumą ir skatins atsakingesnį verslą tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų. 

Dizainerė Agata Kivilšo, mentorius Igor Gubaidulin.

MB „Gerų minčių cechas“

MB „Gerų minčių cechas“

„Gerų minčių ūkis“ – tai prekių ženklas valdomas šeimos iš Klaipėdos. Jų kuriama produkcija – rankų darbo uogienės, džemai, pagardai ir dovanos, pagamintos iš natūralių ingredientų ir su meile gamtai bei žmonėms.

Projekto metu bus atnaujinamas įmonės „Gerų minčių ūkis“ produktų etikečių ir pakuočių dizainas, išlaikant esamą logotipą ir vizualinio identiteto pagrindus. Šiuo metu pakuočių dizainas yra nepakankamai aiškus ir neišskirtinis – jis neužtikrina gaminių atpažįstamumo, neatskleidžia jų vertės ir nesukuria stipraus emocinio ryšio su vartotoju. Nors produktai yra aukštos kokybės, gaminami iš natūralių, dažnai vietinių žaliavų be konservantų, tai nėra efektyviai komunikuojama esamu dizainu, todėl yra prarandama galimybė išsiskirti rinkoje ir sustiprinti savo tapatybę. Projektu siekiama sukurti naujus, aiškius ir išskirtinius etikečių bei pakuočių dizaino sprendimus, kurie padidintų įmonės prekių ženklo žinomumą ir konkurencingumą rinkoje, perteiktų įmonės vertybes – kokybę, tvarumą, lokalumą, bendruomeniškumą; stiprintų emocinį ryšį su vartotoju per nuoširdų, gamtai artimą ir estetiškai patrauklų dizainą. 

Socialinis poveikis.  Atnaujintas „Gerų minčių ūkio“ produktų etikečių ir pakuočių dizainas prisidės prie teigiamo socialinio poveikio kūrimo tiek vartotojų, tiek vietos bendruomenių lygmenyje, nes taip bus aiškiai komunikuojamos įmonės vertybės – kokybė, tvarumas, lokalumas  ir bendruomeniškumas. Tai skatins vartotojų sąmoningumą, remiant vietinius gamintojus, renkantis natūralius ir atsakingai pagamintus produktus. 

Dizaineris Darius Odinas, mentorė Emilija Užukauskienė.

VšĮ „Verslas ar menas“

VšĮ „Verslas ar menas“

Leidykla „Verslas ar menas“ (viešioji įstaiga įsteigta 2012 m.) – tai viena iš pirmųjų organizacijų, plėtojanti socialinio verslo modelį Lietuvoje. Savo veikla įstaiga kuria socialinį poveikį visuomenėje ir sprendžia socialiai jautrių grupių problemas. Didelis dėmesys čia skiriamas žmonių su regos negalia integracijai bei atskirties mažinimui. Leidykla įvairiomis priemonėmis siekia didinti Brailio rašto prieinamumą, suteikiant neregiams ir silpnaregiams lygias skaitymo galimybes. 

Planuojama sukurti profesionalų animacinį vaizdo įrašą, kuris bus naudojamas kaip edukacinis įrankis pristatant įmonės veiklą ir vertybes. Vaizdo turinys bus pritaikytas tiek komunikacijai socialiniuose tinkluose, tiek tikslinei B2B auditorijai, siekiant įtraukti verslo klientus ir skatinti susidomėjimą siūlomomis veiklomis. Vizualiai patrauklus ir įsimenantis dizainas, išgrynintos žinutės, atitinkančios įmonės vertybes, sekėjų lūkesčius, kurs nuoseklią turinio strategiją. Pagrindinė auditorija – vaikų turintys dirbantys asmenys, pedagogai bei specialistai, dirbantys valstybinėse institucijose. Sukurtas animacinis turinys sustiprins ir išgrynins verslo komunikaciją, aiškiai perteikdamas taktilinio žaidimo procesą, jo edukacinę bei socialinę vertę. Vizualiai įtaigus pasakojimas padės užmegzti emocinį ryšį su žiūrovu, skatins įsitraukimą ir paskatins susidomėjimą „Verslas ar menas“ ar „Taško istorija“ produkcija. Šis sprendimas taip pat padidins vartotojų dėmesį bei socialinių tinklų aktyvumą. Animacija ne tik padeda geriau įsisavinti informaciją, bet ir sukuria ilgalaikę vertę – turinys gali būti naudojamas skirtinguose komunikacijos etapuose bei kanaluose: tiek edukacijoje, tiek rinkodaroje, tiek bendruomeninėse veiklose. Animacinis vaizdo įrašas padės pasiekti plačiąją visuomenę ir paskatins domėtis verslo siūlomais produktais bei veiklomis, kurios prisideda prie socialinės atskirties mažinimo tarp reginčiųjų ir regos sutrikimų ar autizmo spektro sutrikimų turinčių asmenų. Perteikdami jų gyvenimo patirtis per jutimines formas, šie sprendimai padeda gilinti empatiją, lavina vaizduotę ir kūrybiškumą. Taip pat jie suteikia pedagogams ir tėvams papildomų metodinių priemonių darbui su vaikais, turinčiais įvairių ugdymosi poreikių. 

Dizaineris Rokas Juozulynas, mentorius Pijus Cicėnas.

UAB „Leonpolio dvaro kooperatyvas“

UAB „Leonpolio dvaro kooperatyvas“

„Leonpolio dvaro kooperatyvas“ siekia atgaivinti geriausias ūkininkavimo tradicijas, kuriomis garsėjo stiprūs lietuviški ūkiai. Leonpolio dvaras yra įsikūręs Ukmergės rajone ant Šventosios upės skardžio. Čia įkurto ekologiško ūkio produkcija prekiaujama ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, bet ir internetu.

Leonpolio dvaro kooperatyvas šiuo metu neturi aiškios, konkurencingos ir lengvai atpažįstamos vizualinės tapatybės, kuri padėtų efektyviai komunikuoti su tikslinėmis auditorijomis ir didintų prekių ženklo žinomumą ir jo kuriamą pridėtinę vertę. Projekto tikslas – sukurti naują, išskirtinį ir rinkoje konkurencingą prekės ženklą, kuris apimtų logotipą, vizualinės tapatybės sistemą ir jos taikymo gaires, produkcijos pakuočių dizainą. 

Sukurtas dizainas padės sistemingai komunikuoti bendrovės vertybes, stiprins vartotojų pasitikėjimą ir prisidės prie prekių ženklo atpažįstamumo tiek vietiniu, tiek platesniu mastu. Dizaino sprendimai taip pat reikšmingai prisidės prie įmonės socialinio poveikio kūrimo, nes didins pasitikėjimą prekių ženklu, skatinant atsakingą vartojimą. Vizualinė komunikacija stiprins bendrovės, kaip ekologiškos produkcijos gamintojo ir tvarios žemdirbystės puoselėtojo, įvaizdį, formuodama patikimumo įspūdį ir skatindama rinktis aplinką tausojančius produktus. Taip pat bus ugdomas vartotojų aplinkosaugos sąmoningumas, stiprinamas kultūrinis identitetas, puoselėjama istorinė atmintis ir skatinamas bendruomenės įsitraukimas į tvarumo ir kultūros iniciatyvas. 
Vizualinė tapatybė ir prekės ženklo komunikacija padės skleisti pagarba gamtai, bendruomenei ir paveldui grįstą žinutę, skatins vietos gyventojus aktyviau dalyvauti tvarumo ir kultūros puoselėjimo iniciatyvose, didins pasididžiavimą vietiniu paveldu ir motyvuos įsitraukti į įvairias veiklas. 

Dizainerė Gita Gajauskienė, mentorė Emilija Užukauskienė.

VšĮ „Menų terasa“

VšĮ „Menų terasa“

VšĮ „Menų terasa“ – jau 10 metų veikianti kūrybinė platforma ir bendraminčių erdvė, skatinanti žmonių kūrybiškumą, estetikos pajautimą ir įtraukų kraštovaizdžio dizainą. Organizacija inicijuoja novatoriškus kūrybinius projektus, ieško naujų idėjų meno ir aplinkos formavimo srityse, įtraukdama įvairias bendruomenes. „Menų terasa“ ne tik puoselėja meninę raišką ir kultūrinį aktyvumą, bet ir veikia kaip socialinio verslumo pavyzdys – siekia derinti kūrybinius tikslus su finansiniu tvarumu, generuodama pajamas iš savo veiklų. Tai vieta, kur susitinka kūryba, verslumas ir bendruomeniškumas.

Projekto metu bus siekiama sukurti funkcionalų, transformuojamą sodininkės aprangos dizainą, pritaikytą įvairioms oro sąlygoms, tvarų ir nereikalaujantį perteklinio vartojimo. Sukurti dizaino sprendimai leis vartotojui transformuoti drabužius pagal paskirtį ir dėvėti juos įvairiais būdais, atsižvelgiant į konkrečius poreikius ar oro sąlygas. Projekto metu bus kuriama rūbų kolekcija moterims, laisvalaikiu užsiimančioms sodininkyste. Kolekciją gali sudaryti sarafanas, suknelė, lietpaltis, kombinezonas, sijonas, aksesuarai ir kt. Galutinis asortimentas gali kisti, priklausomai nuo kūrybinio proceso eigos ir gamybos galimybių. Dizaino sprendimai taip pat taps tęstine VšĮ „Menų terasa“ veiklos dalimi, kurios tikslas – burti ir įgalinti moterų bendruomenę, laisvalaikiu užsiimančią sodininkyste. Sukurta rūbų kolekcija bus naudojama kaip edukacinė priemonė mokymuose „Sodininko siūlė“. Šie užsiėmimai skatins tvarumą ir kūrybiškumą - dalyvės galės pačios pasisiūti kolekcijos drabužius iš senų audinių ar jų likučių, taip prisidedant prie vartotojiškumo mažinimo. 

Dizaineris Artur Ostrowski, mentorė Edita Tamošiūnienė

Visuomeninė organizacija „Senjorų pasaulis“

Visuomeninė organizacija „Senjorų pasaulis“

Organizacija „Senjorų pasaulis“ gyvendinda misiją – kurti aplinką, kurioje vienišumą ir socialinę atskirtį dėl amžiaus patiriantys žmonės galėtų būti kuo ilgiau aktyvūs, sveiki ir nepriklausomi. Čia veikia virtualus klubas bendraminčiams, kuriems rūpi sveikatos profilaktika, orus bendravimas, socialinis aktyvumas ir nauji ryšiai.

Organizacijos teikiamų paslaugų kokybės gerinimui projekto metu bus sukurti nauji statiniai ir dinaminiai vizualiniai sprendimai, pritaikyti vyresnio amžiaus žmonių auditorijai, kurie stiprins organizacijos „Senjorų pasaulis“ socialinį poveikį, didinant senjorų įtraukimą į veiklas virtualioje erdvėje. Aiškus ir lengvai suprantamas paslaugų dizainas padėtų senjorams geriau įsisavinti teikiamas galimybes ir skatintų dalyvauti 4-ių modulių užsiėmimuose, tokiuose kaip kultūra, užsienio kalbos, sveikatingumo ir informacinės technologijos. Sukurtas paslaugos vedlys padės senjorams lengvai įsisisavinti skaitmeninės komunikacijos subtilybes ir atvers naują langą į pasaulį. Dizaino sprendimas pagerintų vyresnio amžiaus žmonių galimybes naudotis skaitmeniniais įrankiais, leistų organizacijai dar efektyviau skatinti socialinę įtrauktį ir pagerintų senjorų gyvenimo kokybę, padidindama jų galimybes įgyti naujų įgūdžių ir dalyvauti įvairiuose nuotoliniuose mokymuose. Skaitmeninė įtrauktis galėtų žymiai pagerinti senjorų gyvenimo kokybę, padidinti jų pasitikėjimą ir sumažinti technologijų baimę. Tai taip pat padėtų jiems susisiekti su kitais žmonėmis, dalyvauti nuotolinėse veiklose ir išlikti integruoti į šiuolaikinį, technologijų kupiną pasaulį.  

 

Dizainerė Rugilė Kniazytė, mentorius Lukas Ruškys.

VšĮ „Įvairovės edukacijos namai“

VšĮ „Įvairovės edukacijos namai“

VšĮ „Įvairovės edukacijos namai“ yra nevyriausybinė organizacija (NVO), siekianti, kad Lietuvoje pokalbiai lytiškumo temomis taptų patogūs ir paprasti! NVO vykdo mokymus, užsiėmimus, ir savo kuriamais įrankiais stengiasi „supatoginti” kūno priėmimo, sveikų santykių, savęs pažinimo ir tapatybės temasintymaus gyvenimo klausimus, mokantis gerbti vieni kitus ir vienos kitas, kalbėti(s) atvirai, empatiškai ir atliepiant tiek jaunų, tiek suaugusių žmonių poreikius.

Projekto tikslas – sukurti išsamią ir šiuolaikišką vizualinės komunikacijos sistemą, kuri padės organizacijai „Įvairovės edukacijos namai“ profesionaliai ir nuosekliai komunikuoti lytiškumo ugdymo, žmogaus teisių ir socialinės įtraukties temomis. Šis sprendimas sprendžia tokias problemas: vizualinės kalbos fragmentiškumą, profesionalumo stoką, resursų švaistymą ir ribotą sklaidą. Taip pat bus siekiama sukurti lankstų ir dinamišką dizaino sprendimą, kuris ne tik sustiprintų organizacijos vizualinį identitetą, bet ir padėtų efektyviau pasiekti tikslines auditorijas – mokytojus, moksleivius, tėvus bei švietimo politikos formuotojus. Dizaino sprendimai tiesiogiai prisidės prie socialinio poveikio, nes stiprins mokytojų gebėjimus aiškiai ir įtraukiai perteikti lytiškumo temas, skatins pagarbą ir įvairovės priėmimą per jautrią vizualinę komunikaciją, gerins tėvų supratimą apie ugdymo temas per aiškų dizainą, padidins jaunimo įsitraukimą ir sąmoningumą, užtikrins kokybišką ir profesionalią mokomąją medžiagą, sustiprins organizacijos matomumą ir pasiekiamumą skirtingose auditorijose, pritaikant vizualinius sprendimus įvairiems komunikacijos kanalams. 

Dizainerė Dovilė Bagdonaitė, mentorius Vilius Vaičius.

UAB „Biok laboratorija“

UAB „Biok laboratorija“

UAB „Biok laboratorija“ yra didžiausia Lietuvoje kosmetikos gamybos bendrovė, valdanti prekės ženklus MARGARITA, ECODENTA, KILIG, RASA ir ARAS. Šiuo metu „BIOK LAB" gamina daugiau nei 250 skirtingos lietuviškos kosmetikos produktų veido, kūno ir plaukų priežiūrai bei burnos higienai skirtas priemones. 

Projekto metu bus kuriamas animacinis video, kurio tikslas – edukuoti vaikus apie taisyklingą kasdienės burnos higienos rutiną, ugdant supratimą apie dantų priežiūros svarbą ir skatinant sveikus įpročius nuo pat mažens. Animacijoje žaismingai ir vaikams suprantama kalba bus aiškinama, kaip taisyklingai valyti dantis, kokius judesius atlikti, kiek laiko skirti šiam procesui ir kaip dažnai tai daryti. Taip pat bus pristatomos pagrindinės burnos higienos priemonės ir produktai – dantų šepetėlis, dantų pasta ir burnos skalavimo skystis. Šiame video bus siekiama pabrėžti, kaip svarbu pasirinkti kokybiškus ir amžiui tinkamus produktus. Tikimasi, jog video ne tik suteiks naudingos informacijos, bet ir motyvuos vaikus džiaugtis dantų priežiūra, ugdant atsakomybę už savo sveikatą ir formuos teigiamas emocijas, susijusias su kasdiene burnos higienos rutina. Kuriant animaciją bus laikomasi susitarto animacijos stiliaus, sukuriant modernų, pritraukiantį produktą, tinkamą pasirinktai auditorijai, bei didinant prekių ženklo žinomumą. Kuriamas socialinis poveikis apims vaikų švietimą ir informavimą,teigiamų įpročių formavimą, tėvų įtraukimą. 

 

Dizainerė Emilija Žebuolytė, mentorius Pijus Cicėnas.

VšĮ „Domus solis“

VšĮ „Domus solis“

VšĮ „Domus solis“ – konsultacijų ir mokymų studija, kurioje kuriami mokymai, padedantys atskleisti ir įgalinti asmens, komandos ir organizacijos potencialą. Nesvarbu, ar tai būtų mokyklų įgalinimas tapti įtraukiomis mokymosi bendruomenėmis, ar priklausymo ir tikslo jausmo suteikimas pabėgėliams, organizacijos darbą lemia noras sukurti patirtį, kuri būtų tiek pat funkcionali, kiek ir prasminga - pritaikyta unikaliems kiekvienos bendruomenės poreikiams. 

Projekto metu, pritaikius universalaus dizaino principus, siekiama sukurti mokymo priemonių rinkinį, kuris palengvintų „Domus solis“ sukurtos psichosocialinio atsparumo metodikos praktinį naudojimą ne specialistų (mokytojų, tėvų, socialinių darbuotojų) rate ir skatintų platesnę auditoriją domėtis emocinio atsparumo stiprinimu, specialiųjų poreikių vaikų įtraukimu į visavertį ugdymą. Siekiama, kad dizaino sprendimų pagrindu sukurtos edukacinės priemonės būtų žaismingos, patrauklios, lengvai suprantamos ir naudojamos įvairiose kasdienėse ugdymo veiklose. 

Planuojama, jog projekto socialinis poveikis apims specialiųjų poreikių vaikų įtrauktį, patyčių prevenciją ir jų mažinimą, socialinės atskirties vaikų psichosocalinio atsaprumo stiprinimą. 

Dizainerė Agnė Sluckutė, mentorius Lukas Ruškys.

MB „Techi“

MB „Techi“

MB „Techi“ kuria edukacinius konstruktorius vaikams, kurie yra interaktyvūs ir įkvepiantys vaikus kurti, mokytis ir tyrinėti žaidžiant.

Projekto metu bus kuriamas naujas „Smalsuolių klubo” edukacinių konstruktorių prenumeratos vizualinis identitetas, apimantis pakuočių dizainą, spalvų paletę, grafinę kalbą ir komunikacijos gaires. Taip pat bus identifikuoti esamų edukacinių rinkinių unikalūs pardavimo pranašumai (USP) ir šie išskirtinumai bus vizualiai perteikti ant gaminių pakuočių bei komunikacijoje. Šie dizaino sprendimai prisidės prie įmonės socialinio poveikio didinimo – sustiprins edukacinių konstruktorių žinutės aiškumą ir patrauklumą tėvams, globėjams ir ugdymo įstaigoms. Aiški ir patikima vizualinė kalba padės geriau suprasti produktų edukacinę vertę bei supaprastins pirkimo sprendimo priėmimą. Taip bus paskatinamas platesnis vaikų auditorijos įsitraukimas į mokymosi procesą, paremtą STEAM principais ir gerai žinomų istorinių asmenybių pavyzdžiais, prisidedant prie vaikų kūrybiškumo, smalsumo ir technologinio raštingumo ugdymo. 

 

Dizainerė Vesta Rugilė Nausėdaitė, mentorius Lukas Ruškys.

VšĮ „Garstyčios grūdelis“

VšĮ „Garstyčios grūdelis“

„Garstyčios grūdelis“ – tai vaikų darželis Kaune, dirbantis pagal šiuolaikišką Montessori pedagogiką, taikoma įvairiose pasaulio šalyse. Kiekvienam vaikui pagal jo gebėjimus pritaikyti metodai leidžia pajusti pažinimo džiaugsmą. 

Tikslas – sukurti vientisą, autentišką vizualinį identitetą, kuris atskleistų darželio misiją, vertybes ir išskirtinumą. Kuriant dizaino sprendimus bus siekiama perteikti darželio bendruomeniškumą, profesionalumą, aukštos kokybės ugdymą bei tikėjimu grįstą pasaulėžiūrą. Kuriami dizaino sprendimai apims logotipą, spalvų ir tipografijos sistemą, šablonus bei kitus vizualinės komunikacijos elementus, kurie integruos darželio vertybes į visus kontaktinius taškus su auditorijomis – nuo vidinės dokumentacijos iki išorinės komunikacijos. 

Sukurtas dizaino sprendimas prisidės prie socialinio poveikio šiais būdais: 

  • Padidins darželio matomumą ir atpažįstamumą, leisdamas aiškiau perteikti savo vertybes, pritraukti sąmoningus tėvus, kuriems svarbu vaiko individualumas ir ugdymas per patirtį; 

  • Sustiprins bendruomenės tapatumą, padėdamas visiems nariams jaustis vieningos vizijos dalimi, didins pasitikėjimą ugdymo įstaiga; 

  • Skatins švietimo kokybės augimą, nes gerai komunikuojama darželio misija padės formuoti pozityvų visuomenės požiūrį į alternatyvius ugdymo metodus; 

  • Prisidės prie darnios socialinės raidos, nes vaikai, augantys aplinkoje, kuri remiasi pagarba, bendruomeniškumu ir savarankiškumu, kuria stipresnę ir empatiškesnę ateities visuomenę. 

Dizainerė Roberta Gaudiešiūtė, mentorius Vilius Vaičius.

VšĮ „Unikalus šokis“

VšĮ „Unikalus šokis“

VšĮ „Unikalus šokis“  tai šokių užsiėmimai visiems, neišskiriant amžiaus, turimos patirties ar individualių ugdymosi poreikių. Šokiai yra adaptuojami taip, kad juos šokti galėtų visi. Organizacijos tikslas yra ne tik organizuoti šokių užsiėmimus, bet ir suteikti galimybę individualių ugdymosi poreikių turintiems vaikams ir jaunimui įsilieti į visuomenę bei pačią visuomenę labiau informuoti, kad yra kitokie vaikai, bet jie ne mažiau verti meilės ir draugystės. Didysis tikslas suburti neformalaus ugdymo mokytojų ratą, siekiant neformalų ugdymą padaryti labiau prieinamą individualių ugdymosi poreikių turintimes vaikams

Projekto įgyvendinimo metu bus sukurti nauji dizaino sprendimai, apimantys sensorinius marškinėlius ir jų priedus, siekiant skatinti socialinį įtraukimą ir didinti visuomenės informavimą apie negalią turinčius asmenis. Kuriamas dizainas remiasi menininkės Skaistės Druskinytės ir grafikės Vestos Tilindytės piešiniu, kuriame atsispindi asmeninė patirtis su depresija. Šis piešinys bus taktiliškai atvaizduotas marškinėliuose, taip suformuojant svarbų estetinį ir emocinį ryšį su socialinėmis temomis. Dizainerė kurs sensorinę marškinėlių versiją, kurioje piešinys bus perteikiamas tekstiline ir kitomis medžiagų technikomis, suteikiančiomis drabužiui papildomą jutiminį aspektą. Šis sprendimas leis marškinėliams tapti ne tik estetiškais, bet ir funkcionaliais, emociškai paveikiais drabužiais, kurie bus pritaikyti asmenims su įvairiomis negaliomis.  Projektas taip pat numato bandymus sukurti kitus marškinėlių siluetus, jei bus toks poreikis, pagal atliktą apklausą, tinkamus žmonėms su skirtingomis negaliomis. Šie dizaino sprendimai prisidės prie didesnio įtraukties jausmo ir padės spręsti ne tik estetinius, bet ir praktinius klausimus, susijusius su kasdieniu gyvenimu ir drabužių naudojimu.  

Sukurti dizaino sprendimai – sensoriniai marškinėliai ir jų priedai – taps priemone socialiniam pokyčiui kurti. Projektas skatins visuomenės informuotumą apie negalią turinčius asmenis ir įtrauks šiuos asmenis į kūrybinį procesą, suteikdami jiems galimybę dalyvauti ir prisidėti prie meno kūrimo. Tai padės mažinti socialinę atskirtį ir sustiprins įtrauktį. Dizaino sprendimai taps platforma atviram ir nuoširdžiam dialogui apie psichinę sveikatą ir negalią. Menas bus naudojamas kaip priemonė kalbėti apie jautrias, visuomenėje dažnai nutylimas temas, taip siekiant didesnio visuomenės supratimo ir empatijos. Be to, sensoriniai priedai, kurie bus įtraukti į pakuotę, perteiks pagrindinę socialinę žinutę apie meną kaip emocinės sveikatos raiškos formą, ir taps dar vienu žingsniu link socialinio pokyčio ir įtraukties. 

Dizainerė Gretė Labanauskaitė, mentorė Edita Tamošiūnienė.