Per pastaruosius trejus metus baigę studijas talentingi, kūrybingi žmonės, turintys idėjų ir žinių, motyvuoti bei degantys noru pritaikyti savo gebėjimus praktiškai yra projekto „Dizaino sparnai“ kūrybinis variklis. Jie kuria dizaino sprendimus, galinčius nulemti verslo ateitį ir skatinančius socialinį poveikį.
Pagrindiniai dizainerių uždaviniai:
- Kurti naujus dizaino sprendimus, skatinančius socialinį poveikį, projekte dalyvaujančiose įmonėse ir nevyriausybinėse organizacijose (toliau - NVO);
- Bendrauti ir bendradarbiauti su mentoriumi ir projekte dalyvaujančia įmone/NVO siekiant bendro kūrybinio rezultato;
- Dalyvauti projekto mokymuose ir kitose veiklose;
- Kartą per mėnesį dalintis grįžtamuoju ryšiu apie pasiekimus su projekto komanda ir prisidėti prie galutinės ataskaitos parengimo;
- Siekiant sėkmingų projekto rezultatų, bendradarbiauti su projekto „Dizaino sparnai“ komanda ir kitomis organizacijomis.
Dizaineriams taikomi atrankos kriterijai:
- Pasirengę greitai mokytis naujų dalykų, įgyti patirties, turintys daug motyvacijos kurti dizaino sprendimus, kurie didintų verslo konkurencingumą ir kurtų socialinį poveikį.
- Turi aukštąjį dizaino specialybės universitetinį arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su bakalauro arba magistro kvalifikaciniu laipsniu arba jam prilygintą išsilavinimą, įgytą 2022–2025 metais.
- Šiuo metu nedirba pagal darbo ar paslaugų teikimo sutartį pagal specialybę.
- Turi išsilavinimą patvirtinančius dokumentus, gyvenimo ir kūrybinės veiklos aprašymą, kuriame atspindėti kūrybinės veiklos rezultatai.

Rokas Juozulynas
Komunikacijų dizainas
Rokas 2023 m. įgijo grafinio dizaino bakalauro diplomą Vilniaus dailės akademijoje (Vilnius). Save Rokas apibūdina kaip linksmą dizainerį, mylintį atsitiktinumus ir ieškantį sprendimų per veiksmus. Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Rokas mažintų vienišumą ir žmonių atskirtį. „Technologijos ir socialinė medija atvėrė mums naują pasaulį, tačiau tas pasaulis daugeliu atvejų yra izoliuojantis“, – sako Rokas.
Šiuo metu Rokas gyvena Vilniuje.
VšĮ „Verslas ar Menas“, mentorius Pijus Cicėnas

Gita Gajauskienė
Komunikacijų dizainas
Gita Gajauskienė 2012 m. baigė tarptautinės teisės magistro studijas Mykolo Romerio Universitete, o 2022 m. Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje – grafinio dizaino studijas.
Gitos kūrybinį kelią formavo dvi sritys – teisė ir grafinis dizainas. Šis tarpdiscipliniškumas leidžia jai žvelgti į dizaino procesą plačiau – analitiškai, struktūruotai, bet kartu kūrybiškai ir empatiškai. Kuriant dizainą jai svarbiausia – emocija ir prasmė. Gitos stiprybė – gebėjimas jungti disciplinas, ieškoti netikėtų sprendimų ir projektuoti vizualinius naratyvus, kurie ne tik estetiški, bet ir kalba apie tai, kas svarbu. Ji turiu patirties kuriant dizainą socialiniams ir bendruomeniniams projektams – nuo tyrimo iki vizualinės komunikacijos sprendimų.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Gita mažintų socialinę atskirtį.
UAB „Leonpolio dvaro kooperatyvas“, mentorė Emilija Užukauskienė

Gerda Adiklytė
Naudotojo patirčių ir sąsajų dizainas (UX/UI)
Gerda Adiklytė 2022 m. baigė grafikos bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Gerda užsiima tiek UX/UI, tiek komunikacijų dizainu ir gilina žinias vizualinio identiteto kūrime. Ji įsitraukusi ir atidžiai seka, kas vyksta kultūros lauke, ieško sankritos taškų tarp meno ir dizaino, kuriuose galėtų atsiskleisti.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Gerda didintų šiuolaikinio meno prieinamumą bei sklaidą regionuose.
VšĮ „Lietuvos etnosporto komitetas“, mentorius Igor Gubaidulin.

Darius Odinas
Komunikacijų dizainas
Darius Odinas 2023 m. baigė grafikos dizaino bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakultete, dabar tęsia vizualinio dizaino magistro studijas, kurias planuoja baigti 2025 m. Darius 2023 m. yra pabaigęs Jaunesniųjų karininkų vadų mokymus Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje.
Jis yra aktyviai dalyvavęs įvairiuose dizaino konkursuose ir kūrybiniuose renginiuose, kuriuose pavyko pasiekti ir reikšmingų laimėjimų. Darius 2022 m. dalyvavo Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro organizuotoje parodoje „Šiuolaikinės grafikos erdvės“ kaip parodų menininkas, kurioje pristatė savo darbus akrilinės tapybos technika. Tais pačiais metais jis užėmė I-ąją vietą Nusikalstamumo prevencijos centro Lietuvoje organizuotame plakatų konkurse „Rise and Shine Against Sexual Harassment“. Jis taip pat pelnė I-ąją vietą plakatų konkurse „Švyturys: objektas, logotipas, fotografija, daikto dizainas“ 2024 m. Tais pačiais metais Darius užėmė I-ąją vietą „Dizaino savaitė '24“ plakato konkurse. Šie renginiai ir konkursai ne tik leido jam pristatyti savo kūrybą platesnei auditorijai, bet ir sustiprino jo gebėjimus vizualinėje komunikacijoje, dizaino sprendimų argumentavime ir konceptualioje kūryboje.
Darius save apibūdina kaip kūrybišką ir konceptualiai mąstantį dizainerį, kuriam svarbu derinti estetiką su prasminga vizualine komunikacija. Jis gerai išmano grafinį dizainą, plakatų kūrimą, tipografiją ir kompoziciją. Jo stiprybės – idėjos vystymas, kruopštus dizaino atlikimas ir atsakingas požiūris į darbą. „Nuolat tobulėju dalyvaudamas konkursuose ir parodose“, – atskleidžia dizaineris.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Darius didintų kultūros prieinamumą. Kaip teigia Arsi Patala: „Kultūra neturėtų egzistuoti tik tiems, kurie gali ją sau leisti“.
MB „Gerų minčių cechas“, mentorė – Emilija Užukauskienė.

Paulina Galinytė
Komunikacijų dizainas
Paulina Galinytė yra įgijusi bakalauro laipsnį Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (smuikas) ir grafinio dizaino bakalauro laipsnį Vilniaus dizaino kolegijoje.
Per ketverius kūrybos metus Paulinai pavyko susipažinti su daugybe dizaino sričių: pakuočių, žaidimų, leidinių, šriftų ir kt. Tačiau tikruoju pašaukimu dizainerė vadina identitetų kūrimą, socialaus ir tvaraus dizaino temas ir viską, kas susiję su inovacijomis. Šiuo metu ji yra ypač susitelkusi į šių temų ir procesų vystymą.
Turėdama galimybę išspręsti bent vieną visuomenės problemą, Paulina, pirmiausia, mažintų informacinį triukšmą socialinėje medijoje ir padėtų kūrėjams, kuriantiems iš tiesų vertingą turinį, tapti išgirstiems, matomiems ir paveikiems. Taip pat ji norėtų prisidėti prie nykstančios Lietuvių etninės kultūros išsaugojimo.
VšĮ „Žaliasis kursas“, mentorė Kaja Elena Brilė.

Gretė Labanauskaitė
Produkto dizainas (mada)
Gretė Labanauskaitė 2021 metais baigė mados dizaino bakalauro studijas Vilniaus dizaino kolegijoje, o 2023 m. įgijo mados dizaino magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje.
2024 metais Gretė Kauno paveikslų galerijoje pristatė jutiminę parodą „Pasimatuok jausmą“, kurioje kvietė lankytojus „matuotis“ ne drabužius, o jų sukeliamus jausmus. Parodoje mados objektai buvo pristatomi pasitelkiant lytėjimą, klausą ir uoslę, taip sudarant galimybę patirti madą be regos. Paroda buvo pritaikyta tiek regintiesiems, tiek regos negalią turintiems lankytojams. Tų pačių metų gruodžio mėnesį Vilniuje, Užupio meno inkubatoriuje, dizainerė pristatė instaliaciją „Jausmų Kalėdos: liečiamas advento kalendorius“. Kiekviena kalendoriaus dėžutė simbolizavo skirtingą Kalėdų jausmą ir kvietė patirti šventinę nuotaiką per prisilietimą, tyrinėjimą ir refleksiją. Šis projektas taip pat buvo kuriamas galvojant apie regos negalią turinčius asmenis, tačiau jis buvo atviras ir regintiesiems, siekiant sukurti bendrą jutiminę patirtį.
Save Gretė apibūdina kaip dizainerę, daug dėmesio skiriančią pojūčių įvairovei, emociniam ryšiui ir įtraukčiai, jos darbai skatina auditoriją ne tik pamatyti, bet ir pajausti. Savo stiprybe ji vadina gebėjimą pamatyti daiktus ne tik jų išorinėje formoje, bet ir emociniame, socialiniame kontekste.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Gretė mažintų sensorinę atskirtį, kurią įvardina svarbia problema. „Tikiu, kad dizainas turi galią būti ne tik estetiškas, bet ir įtraukus – kuriantis lygiavertes sąlygas visiems žmonėms patirti ir suprasti“, – sako ji.
VŠĮ „Unikalus šokis“, mentorė Edita Tamošiūnienė.

Agata Kivilšo
Naudotojo patirčių ir sąsajų dizainas (UX/UI)
Agata Kivilšo 2023 m. yra baigusi ISM Vadybos ir ekonomikos universitetą, o vėliau savo žinias gilino naudotojo patirčių ir sąsajų dizaino (UX/UI) srityje.
Save kaip dizainerę Agata apibūdina kaip smalsią kūrėją, kuri mėgaujasi visu dizaino proceso keliu, nuo pirmųjų idėjų iki patikrintų sprendimų. Jai ypatingai svarbu kurti ne tik estetiškus, bet ir funkcionalius sprendimus, kurie sprendžia realias naudotojų problemas. Didelį dėmesį ji skiria tyrimams ir testavimui, nes tiki, kad geriausi sprendimai gimsta iš gilaus supratimo ir įžvalgų. Savo stiprybėmis ji vadina nuoseklumą, kruopštumą ir nuolatinį tobulėjimo siekį – tai jai padeda į savo darbą įtraukti naujausias tendencijas, įrankius ir DI sprendimus. Agata tiki, kad stiprus UX/UI dizaineris turi gebėti įsiklausyti į naudotojus ir komandą, būti empatiškas, strategiškai mąstantis bei kūrybiškas.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Agata didintų sąmoningumą apie tvarumą. Ji norėtų kurti platformas, kurios padėtų žmonėms priimti tvaresnius sprendimus kasdienybėje, pvz., atsakingai vartoti, rūšiuoti ar dalintis daiktais.
MB „Misija E“, mentorius Igor Gubaidulin.

Dovilė Bagdonaitė
Komunikacijų dizainas
Dovilė Bagdonaitė 2022 m. įgijo meno daktarės laipsnį Vilniaus dailės akademijoje.
Dovilė aktyviai dalyvauja kultūros bei meno lauke: yra surengusi keletą personalinių parodų, dalyvavusi įvairiose grupinėse parodose. 2022 m. jai buvo suteiktas meno kūrėjo statusas, o 2023 m. Kultūros ministerija įvertino jos kūrybą jaunosios kūrėjos premija. Ji taip pat yra Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos narė.
Pastaruoju metu labiausiai Dovilė gilinasi į leidinių dizainą ir tipografiją. Asmeniniuose projektuose ją labai domina konceptualūs, eksperimentiniai bandymai, nestandartiniai, punk elementų, kičo estetikos įvedimai į dizainą. „Kaip atėjusi iš meno srities į dizainą atsinešu kūrybinį mąstymą, kompozicijos išmanymą bei gebėjimą pritaikyti piešinį, konteksto suvokimą“, – pasakoja ji.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Dovilė rinktųsi lyčių lygybės klausimą.
NVO „Įvairovės edukacijos namai“, mentorius Vilius Vaičius.

Evita Stepulytė
Naudotojo patirčių ir sąsajų dizainas (UX/UI)
Evita Stepulytė 2024 m. įgijo dailės bakalauro laipsnį Vilniaus Dailės akademijoje.
Evita yra dizainerė vertinanti formos, funkcijos ir estetikos balansą. Jos akademinis pagrindas – juvelyrikos studijos, kurios išmokė kruopštumo, dėmesio detalėms ir medžiagiškumo pajautimo. Ši patirtis natūraliai persikėlė ir į Evitos darbą skaitmeninio dizaino srityje – jai svarbu kurti aiškią, estetišką, bet kartu ir intuityvią vartotojo patirtį. Ji labai vertina minimalizmą, tiek vizualiai, tiek funkcionaliai. Evitai patinka kurti švarius, suprantamus dizainus, kurie perteikia žinutę be perteklinių detalių.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Evita spręstų vienišumo problemą kūrybiniame darbe, nes tai, pasak jos, dažnai trukdo augimui ir pasitikėjimui savimi.
MB „Syvas“, mentorė Kaja Elena Brilė.

Vesta Rugilė Nausėdaitė
Komunikacijų dizainas
Vesta Rugilė Nausėdaitė 2024m. įgijo produkto dizainerio bakalauro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje. Studijų metu Vesta Rugilė dalyvavo keliuose dizaino konkursuose. Jos sukurta miško sodinukų pakuotė „HOOT“ 2021 m. UAB „Skogran“ organizuotame konkurse pelnė I vietą ir yra gaminama bei naudojama iki šiol. Dizainerės sukurta sėdimos erdvės koncepcija „RŪŪG“ 2022 m. baldų eko-dizaino konkurse „Libaldi“ užėmė I vietą ir buvo įvertinta dėl savo emocinį ryšį skatinančio dizaino bei tvaraus tekstilės panaudojimo. Dizainerė yra dalyvavusi ir parodose: 2023 m. eksperimentinių šviestuvų kolekcija „Woven“ buvo eksponuojama parodoje „embrioGrafija“, o 2024 m. sukurta šviestuvų kolekcija „Epiphanies“ pristatyta Vilniaus dailės akademijos Graduation show, taip pat Galerijos „Vartai“ parodoje „SPECTRUM 2“ ir 2024 metų Olandų dizaino savaitėje Eindhovene (Nyderlandai). Ši kolekcija nagrinėja tvarumo, medžiagiškumo ir asmeninio bei kultūrinio naratyvo temas. Po studijų, įgytas žinias ir praktinius įgūdžius Vesta Rugilė gilino dizaino studijoje „Studio Lukas Cober“ Nyderlanduose, kur turėjo galimybę dirbti su į medžiagas ir jų apdirbimą orientuotu dizaineriu.
Save Vesta Rugilė apibūdina kaip dizainerę, kurios praktika remiasi tyrimais, pasakojimais ir jautriu santykiu su medžiagomis. Ji domisi daiktų naratyvais ir jų gebėjimu dizainą paversti ne tik funkcionaliu, bet ir emociniu ryšiu grįstu patyrimu. Dizainerės stiprybė – gebėjimas jungti konceptualumą su funkcionalumu, ieškant prasmingų, socialiai ir ekologiškai atsakingų sprendimų. Tvarumas jai – ne tik medžiagų pasirinkimas, bet ir požiūris, skatinantis permąstyti mūsų santykį su daiktais, jų kilme ir vaidmeniu kasdienybėje. Šalia gaminio dizaino domiuosi ir vizualine komunikacija – ypač pakuočių dizainu, kuriame grafika, forma ir medžiagumas pasakoja apie produkto esmę ir vertę.
Jei galėtų dizaino pagalba spręsti vieną visuomenės problemą, Vesta Rugilė rinktųsi perteklinio vartojimo mažinimą. Ji siekia kurti ilgaamžius, kultūrą puoselėjančius kūrinius, kurie būtų atsvara greitam vartojimui. Dizainerės įsitikinimu, laikui nepavaldūs dizaino sprendimai gali ugdyti sąmoningesnį santykį su daiktais, skatinti atsakingesnį vartojimą ir prisidėti prie tvaresnės ateities kūrimo.
Įmonė MB „Techi“, mentorius Lukas Ruškys.

Agnė Sluckutė
Komunikacijų dizainas
Agnė Sluckutė 2022 m. baigė Vilniaus dizaino kolegiją. Agnė 2022m. pelnė Jaunojo dizainerio prizą – tapo viena iš trijų nugalėtojų, pristačiusi savo baigiamąjį studijų projektą, leidinį „Sapnoraštis“. Projekte ji nagrinėjo sąsajas tarp sapnų ir kūrybiškumo, o rastus tekstinius ir vaizdinius atsakymus pateikė leidinio forma, sugrupuodama informaciją į tris dalis: teorinė dalis, kūrybiškumą įkvėpusių sapnų tekstinė ir vaizdinė medžiaga, interaktyvus plakatas kūrybiškumui lavinti. Pasitelkus dienoraščio formatą kaip leidinio koncepciją, buvo sukurta įsimintina ir įtraukianti skaitymo patirtis ir paliestos miego svarbos temos. Kiek vėliau, 2024 m. žurnale NOIA (Issue 3: States) buvo publikuotas nuotraukų montažas, taip pat įkvėptas sapnų būsenos.
Apibūdindama save kaip dizainerę, Agnė sako, jog dizaino projektuose veikia dvi skirtingos jos kaip asmenybės pusės – kūrybinė ir loginė. Tai padeda į situacijas ir dizaino sprendimus žvelgti iš labai skirtingų matymo kampų ir prieiti prie neįprastų ir, tuo pačiu, funkcionalių rezultatų. Ji taip pat geba atsitraukti nuo dizainerio vaidmens ir į dizainą ar problemas žvelgti kito žvilgsniu – pavyzdžiui, pabandyti suprasti, ar kuriamo produkto arba paslaugos auditorijai dizainas suprantamas ir veikiantis. „Bet dažnai pamąstau, kad, greičiausiai, viskas susiveda į tai, kad visada esu vedama smalsumo“, – atskleidžia dizainerė.
Jei galėtų dizaino pagalba spręsti vieną visuomenės problemą, Agnė norėtų prisidėti prie visiems prieinamos psichologinės pagalbos teikimo sistemos kūrimo ir žmonių švietimo bei didesnio įtraukimo šia tema. Ji taip pat išskirtų ir vienišumo problemą skirtingose amžiaus grupėse – nuo vaikų iki senjorų.
VŠĮ „Domus solis“, mentorius Lukas Ruškys.

Roberta Gaudiešiūtė
Grafinis dizainas
Roberta Gaudiešiūtė 2024 m. baigė grafinio dizaino bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakultete.
Roberta 2021 m. laimėjo III-iąją vietą inovacijų hakatone „Unlock SDGs“, sprendžiant ekologines problemas. Ji taip pat 2023 m. dalyvavo ir laimėjo Klaipėdos miesto elektrinių autobusų ir elektrinių vandens autobusų apipavidalinimo konkurse, todėl šiuo metu naujieji ekologiški autobusai uostamiestyje važinėja būtent su Robertos kurta grafika. Dizainerė taip pat aktyviai dalyvauja įvairiuose renginiuose – „Gamejam“, įvairiose dizaino dirbtuvėse, užsiėmimuose, „Erasmus“ mainų programose, susijusiose su menais ir žaidimo elementų pritaikymu edukacijoje.
Kaip dizainerė Roberta yra techniška, atsakinga ir plačių interesų. Ji puikiai dirba su įvairiomis dizaino programomis, o animacija – viena iš jos mėgstamiausių sričių. Dizsinerę domina daugybė dizaino krypčių, todėl nuolat gilina žinias ir plečia savo kompetencijas. Nors kūrybinės užduotys jai labai įdomios, jis visada dirbu struktūruotai, atsakingai ir nuosekliai. „Esu linkusi įsigilinti į kiekvieną detalę, todėl kiekvieną projektą stengiuosi atlikti ne tik kūrybiškai, bet ir techniškai nepriekaištingai. Man svarbu, kad galutinis rezultatas būtų aukštos kokybės ir atitiktų tiek kliento, tiek mano pačios standartus“, – sako Roberta.
Jei galėtų dizaino pagalba spręsti vieną visuomenės problemą, Roberta rinktųsi vaikų edukaciją aplinkosaugos temomis. Ji norėtų kurti interaktyvų, žaidimo pagrindu veikiantį sprendimą, kuris padėtų vaikams suprasti ekologijos svarbą. Dizainerės įsitikinimu, žaisminga, vizualiai patraukli ir kūrybiškai pateikta informacija padeda vaikams lengviau įsisavinti sudėtingas sąvokas ir ugdyti atsakingą požiūrį į aplinką nuo mažens. Dizainas turi galią formuoti mąstymą ir vertybes, o vaikystė – tai tas metas, kai pokyčiai gali turėti didžiausią ilgalaikį poveikį.
VšĮ „Garstyčios grūdelis“, mentorius Vilius Vaičius.

Rugilė Kniazytė
Komunikacijų dizainas
Rugilė Kniazytė yra įgijusi menų bakalauro (grafinio dizaino) laipsnį Northumbria University (Jungtinė Karalystė) ir verslo vadybos magistro (globali lyderystė ir strategija) laipsnį ISM Vadybos ir ekonomikos universitete.
Bakalauro studijų baigiamąjam darbui Rugilė sukūrė psichologinės paramos knygą – dienoraštį "A Clear Horizon", paremtą psichologų ekspertizėmis apie terapinio ir kūrybinio rašymo naudą žmogaus psichologinei sveikatai. Šis dizainerės sprendimas buvo pastebėtas St. Nicholas psichiatrijos ligoninės psichologų ir terapijų metu įstaigoje išbandytas su pacientais. Knygos turinys naudotas pacientams užduodant klausimus, paskiriant užduotis, suteikiant galimybę kūrybiškai atsiskleisti, piešiant ir rašant gauti naujas įžvalgas apie save, aplinkinį pasaulį.
Rugilė save vadina dizainere, kurios kūrybinės kelionės pradžia ir kelias į grafinį dizainą yra paliesti skirtingų disciplinų – fotografijos, iliustracijos, piešimo, tapybos. Multidisciplininė patirtis suformavo gebėjimą sujungti raiškos būdus, ieškant vizualinių atsakymų į įvairiausius klausimus ir problemas. Dizainerės manymu, dizainas yra suvokiamas ne tik akimis, bet ir jaučiamas širdimi. Nors tai ir strateginis įrankis, tačiau jis turi būti paremtas nuoširdumu ir empatija, kadangi dizainas kuria kultūrą, kultūra formuoja vertybes, o šios apibrėžia ateitį. „Kiekvienas projektas man yra galimybė perteikti žinutę, paliečiančią žmogaus vidų ir atliepiančią jo vertybes. Stipriąja savo puse, šiuo metu, laikau gebėjimą procese rasti analitinio ir intuityvaus mąstymo sinergiją, o jų sankirtoje sukurti tinkamiausią vizualinį sprendimą", – teigia Rugilė.
Jei galėtų dizaino pagalba spręsti vieną visuomenės problemą, Rugilė didintų švietimo prieinamumą, nes tai tiesiogiai lemia socialinę atskirtį ir ekonominę nelygybę.
NVO „Senjorų pasaulis“, mentorius Lukas Ruškys.

Artur Ostrowski
Produkto dizainas (mada)
Artur Ostrowski yra baigęs mados dizaino bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje.
Artur kūryba atspindi jį ne tik kaip dizainerį, bet ir kaip žmogų. Joje dizaineris sau leidžia eksperimentuoti su drabužio etalonais – juos dekonstruoti, deformuoti konstrukcijas, ieškodant naujų funkcijos ir transformacijos galimybių. Kūrybinė proceso dalis Artur yra tokia pat svarbi kaip ir galimybė vilkėti drabužį kasdienybėje. Jo stiprioji pusė – inžinerinis mąstymas, leidžiantis paversti pirminę idėją ir ją savarankiškai pilnai išvystyti iki galutinio gaminio. Esu sėkmingai įvaldęs savo dizaino procesą, kuris man suteikia laisvę nuolat atrasti naujas prieigas prie įvairaus masto projektų. Artur teigimu, jam svarbu, kad drabužis ne tik atrodytų išskirtinai, bet ir atlieptų realius vartotojo poreikius – taptų funkcionaliu, prisitaikančiu objektu, turinčiu pasikartojantį vartojimo ciklą.
Vienareikšmiškai rinkčiausi spręsti perteklinio vartojimo problemą. Gyvename nuolat spartėjančio vartotojiškumo laikais – esame veikiami nesibaigiančio turinio srauto, lyginame save su retušuotu įvaizdžiu ir skatinami nuolat siekti „geresnės savo versijos“. Kaip dizaineris siekiu sugrąžinti vartotojui prasmės jausmą, kuris padėtų sąmoningiau pažvelgti į savo įpročius. Savo kūryboje tai darau per funkcionalumo paieškas – kuriu drabužius, kuriuos galima dėvėti ir transformuoti įvairiais būdais pagal poreikį, kas leidžia vartotojui maksimaliai išnaudoti drabužio potencialą. Tokiu būdu siekiu parodyti, kad dizainas gali būti ne tik estetiškas, bet ir prasmingas bei tvarus.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Artur spręstų perteklinio vartojimo problemą. Gyvename nuolat spartėjančio vartotojiškumo laikais – esame veikiami nesibaigiančio turinio srauto, lyginame save su retušuotu įvaizdžiu ir skatinami nuolat siekti „geresnės savo versijos“. Kaip dizaineris Artur siekia sugrąžinti vartotojui prasmės jausmą, kuris padėtų sąmoningiau pažvelgti į savo įpročius. Savo kūryboje jis tai daro per funkcionalumo paieškas – kuria drabužius, kuriuos galima dėvėti ir transformuoti įvairiais būdais pagal poreikį, kas leidžia vartotojui maksimaliai išnaudoti drabužio potencialą. Tokiu būdu kūrėjas siekia parodyti, kad dizainas gali būti ne tik estetiškas, bet ir prasmingas bei tvarus.
VšĮ „Menų terasa“, mentorė Edita Tamošiūnienė.

Emilija Žebuolytė
Komunikacijų dizainas
Emilija Žebuolytė 2023 m. baigė Vilniaus dizaino kolegiją. Save Emilija apibūdina kaip iliustratorę ir animacijos kūrėją. Abiejose srityse ji nuolat atrandu naujo įkvėpimo, tobulina savo stilių ir stiprinu įgūdžius. Stipriosios dizainerės pusės – idėjų generavimas, kūrybiškumas, perteikiant idėjas, kruopštumas ir dėmesys detalėms. „Džiaugiuosi galėdama kurti, nes negaliu to nedaryti!“, – teigia ji.
Jei turėtų galimybę dizaino pagalba išspręsti vieną visuomenės problemą, Emilija mažintų lyčių nelygybę. Savo darbuose dizainerė stengiuosi nuolat išryškinti šią problemą ir atkreipti į ją dėmesį.
UAB „BIOK laboratorija“, mentorius Pijus Cicėnas.